INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW I WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH
Treść
Wójt Gminy Suszec przypomina, że zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą ma obwiązek posiadania indywidualnych umów na odbiór odpadów komunalnych. Dotyczy to: sklepów, lokali gastronomicznych, warsztatów samochodowych, rzemiosła w tym: fryzjerstwa, kosmetyki, krawiectwa itp..
W sytuacji, gdy nieruchomość posiada dwie części tj. przeznaczoną na cele mieszkaniowe oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni:
- uiszczać do gminy opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi – za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej, zgodnie ze złożoną deklaracją;
- zawrzeć dodatkową umowę na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym – na część nieruchomości niezamieszkałej (na której prowadzona jest działalność gospodarcza),
Umowy na odbiór odpadów komunalnych należy zawierać wyłącznie z przedsiębiorcami posiadającymi na terenie Gminy Suszec wpis do rejestru działalności regulowanej. Informacje o podmiotach odbierających odpady komunalne z terenu Gminy Suszec są dostępne na stronie internetowej www.suszec.pl w zakładce: Informacje → Zasady gospodarki odpadami → Wykaz firm odbierających odpady.
Z uwagi na obowiązek prowadzenia ewidencji tych umów - zwracam się z uprzejmą prośbą o dostarczanie do Urzędu Gminy Suszec ich kserokopii. Brak złożenia wymaganych umów skutkuje wezwaniem do ich okazania.
Kontrole zawartych umów w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, w ramach kontroli prowadzonej w myśl przepisów cytowanej wyżej ustawy, będą wezwani do przedłożenia kopii aktualnych umów oraz dowodów wpłat za usługę.
Gmina Suszec zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.) objęła systemem gospodarowania odpadami komunalnymi nieruchomości zamieszkałe. Art. 6 tej ustawy nakłada na prowadzących działalność gospodarczą oraz na właścicieli nieruchomości niezamieszkałych (w tym budów) obwiązek posiadania indywidualnych umów na odbiór odpadów komunalnych. Jeżeli na objętych systemem gospodarowania odpadami nieruchomościach zamieszkałych, prowadzona jest działalność gospodarcza to właściciel tej nieruchomości mimo, że wnosi do gminy opłaty za gospodarowanie odpadami ma obowiązek zawrzeć umowę na odbiór odpadów komunalnych z części niezamieszkałej, w której jest prowadzona działalność gospodarcza np.: sklepy, lokale gastronomiczne, warsztaty samochodowe, rzemiosło w tym: fryzjerstwo, kosmetyka, krawiectwo itp.. Zwolniona z tego obowiązku jest jedynie obsługa biurowa. Tak stanowi prawo. Umowy na odbiór odpadów komunalnych należy zawierać tylko i wyłącznie z przedsiębiorcami posiadającymi na terenie Gminy Suszec wpis do rejestru działalności regulowanej. Informacje o podmiotach odbierających odpady komunalne z terenu Gminy Suszec są dostępne w na stronie internetowej www.suszec.pl w zakładce: Informacje → Zasady gospodarki odpadami → Wykaz firm odbierających odpady.
Z uwagi na obowiązek prowadzenia ewidencji tych umów - zwracam się z uprzejmą prośbą o dostarczanie do Urzędu Gminy Suszec ich kserokopii. Brak złożenia wymaganych umów skutkuje wezwaniem do ich okazania.