Wójt Gminy Suszec
mgr inż. Marian Pawlas
Do zakresu zadań i kompetencji Wójta jako kierownika Urzędu należy:
- Organizowanie pracy Urzędu;
- Reprezentowanie Gminy na zewnątrz;
- Składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy;
- Kierowanie bieżącymi sprawami Gminy;
- Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu Gminy i kierowników jednostek organizacyjnych;
- Wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach w zakresie administracji publicznej należących do właściwości Gminy;
- Przedkładanie Radzie Gminy projektów uchwał, określenie sposobu wykonywania uchwał;
- Powierzenie prowadzenia określonych spraw Gminy w swoim imieniu Zastępcy Wójta lub Sekretarzowi Gminy;
- Upoważnianie Zastępcy Wójta do jednoosobowego lub we współdziałaniu z inną upoważnioną przez wójta osobą do składania oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem;
- Gospodarowanie mieniem komunalnym;
- Wykonywanie budżetu gminy;
- Zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
- Opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią;
- Ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego;
- Zarządzanie ewakuacji ludności;
- Wydawanie przepisów porządkowych w sprawach nie cierpiących zwłoki;
- Przygotowywanie projektu budżetu gminy;
- Odpowiedzialność za prawidłową gospodarkę finansową gminy;
- Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa.