Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Ogólna Klauzula Informacyjna

Treść


Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze

 

TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA

Administratorem danych osobowych jest Gmina Suszec.

 

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z Administratorem danych osobowych można się skontaktować poprzez:

  • adres email: gmina@suszec.pl,
  • pisemnie na adres siedziby administratora:

        Urzad Gminy Suszec

        ul. Lipowa 1;

        43-267 Suszec

  • telefonicznie pod nr telefonu: 32/449-30-50, fax: 32/449-30-51.

 

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez:

  • email iod@suszec.pl
  • pisemnie na adres siedziby administratora:

        Urzad Gminy Suszec

        ul. Lipowa 1;

        43-267 Suszec

  • telefonicznie pod nr telefonu: 32/449-30-50, fax: 32/449-30-51

 

Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

 

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu: realizacji zadań własnych gminy oraz zadań zleconych, w szczególności w przypadkach i w takim zakresie, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, tj.:

 

  1. w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
  2. w celu wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy
  3. w celu ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej

 

W powyższych celach i zakresie podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż stanowi wymóg ustawowy.

 

Wykaz podstaw prawnych przetwarzania danych w urzędzie gminy Suszec – w załączniku

 

W przypadku, gdy przetwarzanie Pani/Pani danych osobowych odbywa się w innym celu, niż realizacja obowiązków wynikających z przepisów prawa lub sprawowania władzy publicznej, przetwarzanie danych odbywa się wyłącznie po uzyskaniu zgody osoby, której dane dotyczą.

 

ODBIORCY DANYCH

Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustaw podmiotom: służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach.

 

Państwa dane osobowe będą ujawniane:

  • osobom upoważnionym przez Administratora danych osobowych,
  • podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa,
  • operatorowi pocztowemu lub kurierowi,
  • wykonawcom usług w celu świadczenia usług obsługi posiadanych przez administratora systemów teleinformatycznych lub udostępniającym administratorowi narzędzia teleinformatyczne, w celu i zakresie określonym treścią stosownej umowy
  • podmiotom przetwarzającym dane osobowe (procesorom) wykonującym inne zadania na rzecz administratora w celu i zakresie określonym stosowną umową,
  • stronom i innym uczestnikom postępowań administracyjnych.

Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane zainteresowanemu taką informacją na mocy przepisów prawa lub publikowane w BIP urzędu.

 

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu istnienia podstawy ich przetwarzania:

  •  zgodnie z Instrukcją kancelaryjną dla gmin i związków międzygminnych - w przypadku danych przetwarzanych na podstawie istniejącego przepisu prawa
  • w przypadku udzielenia zgody na przetwarzanie danych - do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Pani/Pana strony ograniczających tę zgodę.
  • w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez cały czas jej wykonywania, a po zakończeniu realizacji umowy zgodnie z postanowieniami umowy lub stosownie do obowiązujących przepisów prawa.

 

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania od administratora:

  • dostępu do danych osobowych osoby, której dane dotyczą, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka,
  • sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych
  • przenoszenia danych.

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w każdym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

 

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.

 

ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Dane przetwarzane przez administratora pochodzą z:

  • rejestrów publicznych prowadzonych w oparciu o przepisy prawa powszechnie obowiązującego
  • z publicznie dostępnych rejestrów
  • bezpośrednio od osób, których dane dotyczą udzielonych  na podstawie obowiązujących przepisów prawa lub za zgodą osoby, której dane dotyczą
  • od innych instytucji: służb; organów administracji publicznej; sądów i prokuratur; komorników sądowych; państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych
  • od innych podmiotów zobowiązanych w oparciu o obowiązujące przepisy prawa lub w celu realizacji praw lub obowiązków na rzecz osoby, której dane dotyczą do udostępnienia lub przekazania danych osobowych administratorowi, tj. Gminie Suszec.
  • od innych administratorów danych osobowych w sytuacjach, gdy gmina Suszec jest procesorem (podmiotem przetwarzającym) dane osobowe na rzecz innego administratora, stosownie do treści zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych

 

PAŃSTWA DANE OSOBOWE NIE SĄ PRZETWARZANE W SPOSÓB AUTOMATYCZNY POPRZEZ TZW. PROFILOWANIE Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII SŁUŻĄCYCH DO ZBIERANIA I PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W CELU PERSONALIZOWANIA UDOSTĘPNIANYCH TREŚCI I REKLAM. W OPARCIU O PAŃSTWA DANE OSOBOWE NIE BĘDĄ PODEJMOWANE WOBEC PAŃSTWA ZAUTOMATYZOWANE DECYZJE, W TYM DECYZJE BĘDĄCE WYNIKIEM PROFILOWANIA.


Pliki do pobrania

Akty-prawne.docx 15.11 KB
Klauzula-informacyjna.docx 17.24 KB
2239550