Ogólna Klauzula Informacyjna

Treść


Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze


 

TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA

Administratorem danych osobowych jest Gmina Suszec.


 
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z Administratorem danych osobowych można się skontaktować poprzez:

  • adres email: gmina@suszec.pl,
  • pisemnie na adres siedziby administratora:

        Urzad Gminy Suszec

        ul. Lipowa 1;

        43-267 Suszec

  • telefonicznie pod nr telefonu: 32/449-30-50, fax: 32/449-30-51.

 
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez:

  • email iod@suszec.pl
  • pisemnie na adres siedziby administratora:

        Urzad Gminy Suszec

        ul. Lipowa 1;

        43-267 Suszec

  • telefonicznie pod nr telefonu: 32/449-30-50, fax: 32/449-30-51

 

Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.


 
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu: realizacji zadań własnych gminy oraz zadań zleconych, w szczególności w przypadkach i w takim zakresie, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, tj.:

 

  1. w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
  2. w celu wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy
  3. w celu ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej

 

W powyższych celach i zakresie podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż stanowi wymóg ustawowy.

 

Wykaz podstaw prawnych przetwarzania danych w urzędzie gminy Suszec – w załączniku

 

W przypadku, gdy przetwarzanie Pani/Pani danych osobowych odbywa się w innym celu, niż realizacja obowiązków wynikających z przepisów prawa lub sprawowania władzy publicznej, przetwarzanie danych odbywa się wyłącznie po uzyskaniu zgody osoby, której dane dotyczą.


 
ODBIORCY DANYCH

Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustaw podmiotom: służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach.

 

Państwa dane osobowe będą ujawniane:

  • osobom upoważnionym przez Administratora danych osobowych,
  • podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa,
  • operatorowi pocztowemu lub kurierowi,
  • wykonawcom usług w celu świadczenia usług obsługi posiadanych przez administratora systemów teleinformatycznych lub udostępniającym administratorowi narzędzia teleinformatyczne, w celu i zakresie określonym treścią stosownej umowy
  • podmiotom przetwarzającym dane osobowe (procesorom) wykonującym inne zadania na rzecz administratora w celu i zakresie określonym stosowną umową,
  • stronom i innym uczestnikom postępowań administracyjnych.

Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane zainteresowanemu taką informacją na mocy przepisów prawa lub publikowane w BIP urzędu.


 
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu istnienia podstawy ich przetwarzania:

  •  zgodnie z Instrukcją kancelaryjną dla gmin i związków międzygminnych - w przypadku danych przetwarzanych na podstawie istniejącego przepisu prawa
  • w przypadku udzielenia zgody na przetwarzanie danych - do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Pani/Pana strony ograniczających tę zgodę.
  • w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez cały czas jej wykonywania, a po zakończeniu realizacji umowy zgodnie z postanowieniami umowy lub stosownie do obowiązujących przepisów prawa.

 
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania od administratora:

  • dostępu do danych osobowych osoby, której dane dotyczą, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka,
  • sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych
  • przenoszenia danych.

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w każdym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.


 
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.


 
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Dane przetwarzane przez administratora pochodzą z:

  • rejestrów publicznych prowadzonych w oparciu o przepisy prawa powszechnie obowiązującego
  • z publicznie dostępnych rejestrów
  • bezpośrednio od osób, których dane dotyczą udzielonych  na podstawie obowiązujących przepisów prawa lub za zgodą osoby, której dane dotyczą
  • od innych instytucji: służb; organów administracji publicznej; sądów i prokuratur; komorników sądowych; państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych
  • od innych podmiotów zobowiązanych w oparciu o obowiązujące przepisy prawa lub w celu realizacji praw lub obowiązków na rzecz osoby, której dane dotyczą do udostępnienia lub przekazania danych osobowych administratorowi, tj. Gminie Suszec.
  • od innych administratorów danych osobowych w sytuacjach, gdy gmina Suszec jest procesorem (podmiotem przetwarzającym) dane osobowe na rzecz innego administratora, stosownie do treści zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych

 

PAŃSTWA DANE OSOBOWE NIE SĄ PRZETWARZANE W SPOSÓB AUTOMATYCZNY POPRZEZ TZW. PROFILOWANIE Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII SŁUŻĄCYCH DO ZBIERANIA I PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W CELU PERSONALIZOWANIA UDOSTĘPNIANYCH TREŚCI I REKLAM. W OPARCIU O PAŃSTWA DANE OSOBOWE NIE BĘDĄ PODEJMOWANE WOBEC PAŃSTWA ZAUTOMATYZOWANE DECYZJE, W TYM DECYZJE BĘDĄCE WYNIKIEM PROFILOWANIA.


Pliki do pobrania

Akty-prawne.docx 15.11 KB
Klauzula-informacyjna.docx 17.24 KB