Urząd Gminy - komórki organizacyjne
Treść
KOMÓRKI ORGANIZACYJNE URZĘDU
REFERAT ORGANIZACYJNY
pokój nr 15 tel.: 32 44 93 056
Zadania referatu:
obsługa kancelaryjna Urzędu (sekretariat)
pokój nr 18 tel.: 32 44 93 050
obsługa biurowa Rady Gminy
pokój nr 17 tel.:32 44 93 054
prowadzenie spraw kadrowych Urzędu Gminy
pokój nr 15 tel.:32 44 93 056
BIURO SPRAW OBYWATELSKICH
prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności
pokój nr 9 tel.:32 44 93 064
CO MOŻNA ZAŁATWIĆ W BIURZE SPRAW OBYWATELSKICH?
- dokonać zameldowań i wymeldowań na pobyt stały i czasowy,
- otrzymać poświadczenie zamieszkania,
- dokonać wpisów numerów ewidencyjnych (PESEL) w aktach urodzeń
- zwrócić się w sprawie wymeldowania administracyjnego z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
- wyrobić dowód osobisty.
URZĄD STANU CYWILNEGO
Kierownik: mgr Regina Indeka
Pokój nr 9 tel.:32 44 93 065
CZYM ZAJMUJE SIĘ URZĄD STANU CYWILNEGO?
- sporządza akty urodzeń, małżeństw i zgonów oraz wydaje skrócone odpisy tych aktów,
- udziela ślubów cywilnych,
- wydaje zaświadczenia stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa w konkordacie,
- wydaje zaświadczenia o zdolności do czynności prawnych do zawarcia związku małżeńskiego za granicą,
- wydaje decyzje zezwalającą na zawarcie małżeństwa przed upływem miesiąca,
- wydaje decyzje dot. sprostowania oczywistych błędów powstałych w sporządzonych aktach stanu cywilnego,
- wydaje decyzje administracyjne o wpisaniu do polskich ksiąg stanu cywilnego treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą,
- prowadzi rejestr i przechowuje testamenty sporządzane w Urzędzie Gminy
BIURO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
organizowanie przetargów publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane na rzecz Urzędu Gminy
pokój nr 1 tel.: 32 44 93 069
REFERAT GOSPODARKI KOMUNALNEJ, ROLNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA
pokój nr 3 tel.: 32 44 93 066
ZADANIA WYDZIAŁU:
prowadzenie spraw z zakresu ochrony przyrody i środowiska
pokój nr 3 tel.:32 44 93 066, 32 44 93 071
prowadzenie spraw dotyczących rolnictwa i leśnictwa
pokój nr 3 tel.:32 44 93 067
zarządzanie zasobem mieszkań gminnych, przyznawanie dodatków mieszkaniowych, współpraca z podmiotami zajmującymi się wywozem i utylizacją odpadów komunalnych
pokój nr 3 tel.:32 44 93 067
CO MOŻNA ZAŁATWIĆ W TYM REFERACIE?
- otrzymać zezwolenie na wycinkę drzew i krzewów z własnej posesji,
- zgłosić pojawienie się bezdomnych psów,
- złożyć wniosek o dopłatę do zakupu wapna nawozowego,
- złożyć wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
- otrzymać zezwolenie na hodowlę lub utrzymanie psów ras agresywnych takich jak:
1. Akbash Dog 2. American Pit Bull Terrier 3. Anatolian Karabash 4. Buldog Amerykański 5. Perro de Presa Canario (Pies kanaryjski) 6. Owczarek Kaukaski 7. Dog Argentyński
|
8. Perro de Presa Mallorquin 9. Moskiewski Stróżujący 10. Tosa Inu 11. Rottweiler
|
- złożyć umowę na wywóz odpadów komunalnych, a także zgłaszać uwagi dotyczące wywozu tych odpadów,
- otrzymać zezwolenie na usuwanie odpadów komunalnych (stałych i ciekłych) na terenie gminy Suszec,
- uzyskać decyzje w sprawie geodezyjnego podziału nieruchomości gruntowych,
- złożyć wniosek o nabycie, zmianę lub dzierżawę nieruchomości gminnych,
- zwrócić się o nadanie numeru porządkowego nieruchomości,
- otrzymać zaświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego.
BIURO ROZWOJU I PROMOCJI GMINY
Pokój nr 1 tel.:32 44 93 068, e-mail: promocja@suszec.pl
Zadania biura:
- prowadzenie spraw z zakresu współpracy z innymi jednostkami samorządowymi, współpraca zagraniczna
- przygotowywanie wniosków dotyczących pozyskiwania funduszy zewnętrznych (środki z Unii Europejskiej);
- opracowywanie materiałów promocyjnych dotyczących Gminy;
- organizowanie sesji naukowych i konferencji;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi (kluby sportowe).
REFERAT INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ I INWESTYCJI
pokój nr 5 tel.: 32 44 93 074, 32 44 93 076, 32 44 93 070
Zadania referatu:
- zarządzanie infrastrukturą komunikacyjną (remonty, budowa i utrzymanie nawierzchni dróg, chodników i parkingów gminnych; odwodnienie, oznakowanie i oświetlenie dróg i ulic)
- przygotowywanie i prowadzenie spraw dotyczących inwestycji gminnych (kanalizacja sanitarna, obiekty kubaturowe)
CO MOŻEMY ZAŁATWIĆ W TYM REFERACIE?
- zgłaszać awarie oświetlenia ulicznego, uszkodzenia drogi, chodnika, kanalizacji deszczowej itp.
- uzgodnić lokalizację zjazdu indywidualnego z drogi gminnej,
- otrzymać zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w związku z:
- budową zjazdu do posesji,
- prowadzeniem przyłączy wodociągowych, kanalizacyjnych i gazowych do budynków,
- budową obiektów budowlanych i umieszczaniem reklam przy drogach gminnych
BIURO GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI
prowadzenie spraw z zakresu budownictwa oraz gospodarki przestrzennej gminy
pokój nr 5 tel.:32 44 93 075
zarządzanie zasobem gminnych nieruchomości gruntowych,
zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości,
nadawanie numerów porządkowych nieruchomości
gospodarka lokalowa
pokój nr 3 tel.:32 44 93 072, 32 44 93 073
CO MOŻEMY ZAŁATWIĆ W BIURZE GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI?
- złożyć wniosek w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy,
- zapoznać się z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego gminy,
- uzyskać wpis i wypis z planu zagospodarowania przestrzennego,
- wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji w sprawie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.
BIURO OBSŁUGI PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH
prowadzenie spraw z zakresu zadań Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, współpraca z policją, ośrodkami zdrowia
pokój nr 2A tel.:32 44 93 057
obsługa CEIDG , wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, współpraca z organizacjami pozarządowymi
pokój nr 2A tel.:32 44 93 057
CZYM ZAJMUJE SIĘ BIURO?
- zajmuje się organizacją prac społecznie-użytecznych,
- współpracuje z Komendą Powiatowej Policji w Pszczynie,
- wykonuje zadania w zakresie utrzymania i opieki nad pomnikami i miejscami pamięci,
- współpracuje z placówkami Służby Zdrowia w ramach profilaktyki zdrowotnej,
- prowadzi sprawy z zakresu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- wykonuje czynności związane z obsługą Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej - CEIDG (wpisy, zmiany, wykreślenia, zawieszenia i wznowienia działalności gospodarczej),
- wpisy do rejestru działalności regulowanej CEIDG,
- wykonuje czynności związane z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi
REFERAT FINANSÓW PUBLICZNYCH
Skarbnik Gminy: mgr Katarzyna Machalica
pokój nr 8 tel.: 32 44 93 061
JAKIE SĄ ZADANIA REFERATU ?
obsługa finansowa Urzędu Gminy, prowadzenie rachunkowości w zakresie dochodów i wydatków gminy
pokój nr 10 tel.:32 44 93 063
pokój nr 11 tel.:32 44 93 060
pokój nr 12 tel.:32 44 93 059
wymiar podatków
pokój nr 13 tel.: 32 44 93 058
TERMINY PŁATNOŚCI ZOBOWIĄZAŃ PODATKOWYCH:
1. Zobowiązania pieniężne osób fizycznych (tj. podatek rolny, leśny i od nieruchomości):
- I rata do 15 marca danego roku,
- II rata do 15 maja danego roku,
- III rata do 15 września danego roku,
- IV rata do 15 listopada danego roku.
2. Zobowiązania pieniężne osób prawnych
- podatek od nieruchomości I rata w terminie do 31 stycznia, kolejne raty do dnia 15 każdego miesiąca
- podatek rolny jest płatny w czterech ratach: do 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada roku podatkowego
- podatek leśny jest płatny w terminie do 15 każdego miesiąca
3. Podatek od środków transportu
- I rata do 15 lutego danego roku,
- II rata do 15 września danego roku,
4. Czynsze za mieszkania do 10 każdego miesiąca
5. Czynsze za lokale użytkowe do 20 każdego miesiąca
6. Wieczyste użytkowe gruntów do 31 marca
7. Czynsze za grunty rolne, garaże, grunty pod działalność gospodarczą do 30 czerwca.
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. OBRONY CYWILNEJ, ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO I OBRONNOŚCI
Pokój nr 17 tel.: 32 44 93 054
- opracowywanie gminnych planów obrony cywilnej i reagowania kryzysowego,
- prowadzenie rejestru przedpoborowych
PION OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
Pokój nr 9 tel.: 32 44 93 065
Pokój nr 17 tel.: 32 44 93 054