Kierownictwo Urzędu
Treść
Wójt Gminy Suszec: mgr inż. Marian Pawlas
Sekretarz Gminy Suszec/Zastępca Wójta: mgr Roman Szopa
Skarbnik Gminy Suszec: mgr Katarzyna Machalica
Zadania i zakres kompetencji wójta:
- Organizowanie pracy Urzędu;
- Reprezentowanie Gminy na zewnątrz;
- Składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy;
- Kierowanie bieżącymi sprawami Gminy;
- Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu Gminy i kierowników jednostek organizacyjnych;
- Wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach w zakresie administracji publicznej należących do właściwości Gminy;
- Przedkładanie Radzie Gminy projektów uchwał, określenie sposobu wykonywania uchwał;
- Powierzenie prowadzenia określonych spraw Gminy w swoim imieniu Zastępcy Wójta lub Sekretarzowi Gminy;
- Upoważnianie Zastępcy Wójta do jednoosobowego lub we współdziałaniu z inną upoważnioną przez wójta osobą do składania oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem;
- Gospodarowanie mieniem komunalnym;
- Wykonywanie budżetu gminy;
- Zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
- Opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią;
- Ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego;
- Zarządzanie ewakuacji ludności;
- Wydawanie przepisów porządkowych w sprawach nie cierpiących zwłoki;
- Przygotowywanie projektu budżetu gminy;
- Odpowiedzialność za prawidłową gospodarkę finansową gminy;
- Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa.
Zadania i zakres kompetencji sekretarza gminy:
-
Sprawowanie nadzoru i odpowiedzialność za pracę następujących komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk:
-
Referat Organizacyjny;
-
Biuro Obsługi Podmiotów Gospodarczych;
-
Biuro rozwoju i promocji gminy;
-
Biuro Spraw Obywatelskich;
-
Samodzielne stanowisko ds. obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i obronności w zakresie obsługi Ochotniczych Straży Pożarnych;
-
-
Opracowanie regulaminu organizacyjnego Urzędu, przeprowadzanie kontroli jego funkcjonowania;
-
Kontrola przestrzegania przez pracowników Urzędu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, instrukcji kancelaryjnej, wewnętrznych aktów normatywnych dotyczących organizacji Urzędu;
-
Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy przez pracowników Urzędu;
-
Organizowanie zadań związanych z przeprowadzeniem referendum gminnego;
-
Organizacja praktyk zawodowych przy współpracy ze szkołami;
-
Prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami i doskonaleniem zawodowym pracowników;
-
Ocena potrzeb wdrażania i obsługi oraz wprowadzanie systemu informatycznego w Urzędzie;
-
Kierowanie pracą Urzędu w czasie nieobecności Wójta i Zastępcy Wójta;
-
Współpraca z samorządami mieszkańców, Radami sołeckimi i Sołtysami;
-
Nadzór nad właściwym gospodarowaniem sprzętem stanowiącym techniczne wyposażenie budynku Urzędu;
-
Nadzór nad prowadzeniem inwentaryzacji majątku Gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami;
-
Nadzór nad ubezpieczeniem mienia gminnego.
-
Nadzór nad prowadzonym w Urzędzie archiwum dokumentów;
-
Wykonywanie zadań przekazanych na mocy upoważnień udzielonych przez Wójta.
Zadania i zakres kompetencji skarbnika gminy:
- Nadzór nad działalnością i odpowiedzialność za pracę Referatu Finansów Publicznych.
- Zapewnienie realizacji polityki finansowej Gminy.
- Wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości.
- Nadzorowanie prac związanych z opracowaniem i realizacją budżetu Gminy i zapewnienie bieżącej kontroli jego wykonania.
- Zapewnienie sporządzenia prawidłowej sprawozdawczości budżetowej.
- Kontrasygnowanie czynności prawnych skutkujących powstaniem zobowiązań finansowych gminy oraz udzielenie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty.
- Przedstawianie propozycji zmian w budżecie Gminy .
- Opracowanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Wójta w sprawach dotyczących finansów Gminy.
- Nadzorowanie gospodarki środkami budżetowymi przez jednostki organizacyjne gminy.
- Organizowanie obiegu dokumentacji finansowej w urzędzie.
- Nadzorowanie wykonywania obowiązków przez głównych księgowych jednostek organizacyjnych gminy.
- Wykonywanie postanowień ustaw w zakresie dochodów i finansów gminy, opłat skarbowych oraz ustaw podatkowych.
- Nadzór nad wykonywaniem zobowiązań podatkowych gminy.
- Współpraca z bankami w zakresie obsługi finansowej gminy.
- Wykonywanie zadań i czynności powierzonych przez Wójta Gminy.
- Jest bezpośrednim przełożonym pracowników Referatu Finansów Publicznych.