Urząd Gminy - komórki organizacyjne

Treść


KOMÓRKI ORGANIZACYJNE URZĘDU

 

REFERAT ORGANIZACYJNY

pokój nr 15   tel.: 32 44 93 056

 

Zadania referatu:

obsługa kancelaryjna Urzędu (sekretariat)

pokój nr 18   tel.: 32 44 93 050

 

obsługa biurowa Rady Gminy

pokój nr 17   tel.:32 44 93 054

 

prowadzenie spraw kadrowych Urzędu Gminy

pokój nr 15   tel.:32 44 93 056


 

BIURO SPRAW OBYWATELSKICH

prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności

pokój nr 9    tel.:32 44 93 064

 

Co można załatwić w biurze spraw obywatelskich?

  • dokonać zameldowań i wymeldowań na pobyt stały i czasowy,
  • otrzymać poświadczenie zamieszkania,
  • dokonać wpisów numerów ewidencyjnych (PESEL) w aktach urodzeń
  • zwrócić się w sprawie wymeldowania administracyjnego z miejsca pobytu stałego lub czasowego, 
  • wyrobić dowód osobisty.

 
URZĄD STANU CYWILNEGO

Kierownik: mgr Regina Indeka

Pokój nr 9 tel.:32 44 93 065

 

Czym zajmuje się Urząd Stanu Cywilnego?

  • sporządza akty urodzeń, małżeństw i zgonów oraz wydaje skrócone odpisy tych aktów,
  • udziela ślubów cywilnych,
  • wydaje zaświadczenia stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa w konkordacie,
  • wydaje zaświadczenia o zdolności do czynności prawnych do zawarcia związku małżeńskiego za granicą,
  • wydaje decyzje zezwalającą na zawarcie małżeństwa przed upływem miesiąca,
  • wydaje decyzje dot. sprostowania oczywistych błędów powstałych w sporządzonych aktach stanu cywilnego,
  • wydaje decyzje administracyjne o wpisaniu do polskich ksiąg stanu cywilnego treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą,
  • prowadzi rejestr i przechowuje testamenty sporządzane w Urzędzie Gminy

 

BIURO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

organizowanie przetargów publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane na rzecz Urzędu Gminy

pokój nr 1     tel.: 32 44 93 069  


 

REFERAT GOSPODARKI KOMUNALNEJ, ROLNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA

pokój nr 3     tel.: 32 44 93 066

 

Zadania referatu:

prowadzenie spraw z zakresu ochrony przyrody i środowiska

pokój nr 3   tel.:32 44 93 066, 32 44 93 071   

 

prowadzenie spraw dotyczących rolnictwa  i leśnictwa

   pokój nr 3   tel.:32 44 93 067   

 

zarządzanie zasobem mieszkań gminnych, przyznawanie dodatków mieszkaniowych, współpraca z podmiotami zajmującymi się wywozem i utylizacją odpadów komunalnych

  pokój nr 3   tel.:32 44 93 067

 

Co można załatwić w tym referacie?

  • otrzymać zezwolenie na wycinkę drzew i krzewów z własnej posesji,
  • zgłosić pojawienie się bezdomnych psów,
  • złożyć wniosek o dopłatę do zakupu wapna nawozowego,
  • złożyć wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
  • otrzymać zezwolenie na hodowlę lub utrzymanie psów ras agresywnych takich jak:

1.   Akbash Dog

2.   American Pit Bull Terrier

3.   Anatolian Karabash

4.   Buldog Amerykański

5.   Perro de Presa Canario (Pies kanaryjski)

6.   Owczarek Kaukaski

7.   Dog Argentyński

 

8.     Perro de Presa Mallorquin

9.     Moskiewski Stróżujący

10.   Tosa Inu

11.   Rottweiler

 

  • złożyć umowę na wywóz odpadów komunalnych, a także zgłaszać uwagi dotyczące wywozu tych odpadów,
  • otrzymać zezwolenie na usuwanie odpadów komunalnych (stałych i ciekłych) na terenie gminy Suszec,
  • uzyskać decyzje w sprawie geodezyjnego podziału nieruchomości gruntowych,
  • złożyć wniosek o nabycie, zmianę lub dzierżawę nieruchomości gminnych,
  • zwrócić się o nadanie numeru porządkowego nieruchomości,
  • otrzymać zaświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego.

 

BIURO ROZWOJU I PROMOCJI GMINY

Pokój nr 1   tel.:32 44 93 068, e-mail: promocja@suszec.pl  

               

Zadania biura:

  • prowadzenie spraw z zakresu współpracy z innymi jednostkami samorządowymi, współpraca zagraniczna
  • przygotowywanie wniosków dotyczących pozyskiwania funduszy zewnętrznych (środki z Unii Europejskiej);
  • opracowywanie materiałów promocyjnych dotyczących Gminy;
  • organizowanie sesji naukowych i konferencji;
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi (kluby sportowe).

 
REFERAT INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ I INWESTYCJI

pokój nr 5   tel.: 32 44 93 074, 32 44 93 076, 32 44 93 070 

 

Zadania referatu:

  • zarządzanie infrastrukturą komunikacyjną (remonty, budowa i utrzymanie nawierzchni dróg, chodników i parkingów gminnych; odwodnienie, oznakowanie i oświetlenie dróg i ulic)
  • przygotowywanie i prowadzenie spraw dotyczących inwestycji gminnych (kanalizacja sanitarna, obiekty kubaturowe)

 

Co możemy załatwić w tym referacie?

  •  zgłaszać awarie oświetlenia ulicznego, uszkodzenia drogi, chodnika, kanalizacji deszczowej itp.
  •  uzgodnić lokalizację zjazdu indywidualnego z drogi gminnej,
  •  otrzymać zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w związku z:
    • budową zjazdu do posesji,
    • prowadzeniem przyłączy wodociągowych, kanalizacyjnych i gazowych do budynków,
    • budową obiektów budowlanych i umieszczaniem reklam przy drogach gminnych

 

BIURO GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI

prowadzenie spraw z zakresu budownictwa oraz gospodarki przestrzennej gminy

pokój nr 5   tel.:32 44 93 075      

 

zarządzanie zasobem gminnych nieruchomości gruntowych,

zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości,

nadawanie numerów porządkowych nieruchomości

gospodarka lokalowa

pokój nr 3  tel.:32 44 93 072,  32 44 93 073   

      

Co możemy załatwić w Biurze Gospodarki Przestrzennej i Zarządzania Nieruchomościami?

  • złożyć wniosek w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy,
  • zapoznać się z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego gminy,
  • uzyskać wpis i wypis z planu zagospodarowania przestrzennego,
  • wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji w sprawie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.

 

BIURO OBSŁUGI PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH

 

prowadzenie spraw z zakresu zadań Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, współpraca z policją, ośrodkami zdrowia

pokój nr 2A  tel.:32 44 93 057  

 

obsługa CEIDG , wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, współpraca z organizacjami pozarządowymi

pokój nr 2A tel.:32 44 93 057  

 

Czym zajmuje się biuro?

  • zajmuje się organizacją prac społecznie-użytecznych,
  • współpracuje z Komendą Powiatowej Policji w Pszczynie,
  • wykonuje zadania w zakresie utrzymania i opieki nad pomnikami i miejscami pamięci,
  • współpracuje z placówkami Służby Zdrowia w ramach profilaktyki zdrowotnej,
  • prowadzi sprawy z zakresu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
  • wykonuje czynności związane z obsługą Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej - CEIDG (wpisy, zmiany, wykreślenia, zawieszenia i wznowienia działalności gospodarczej),
  • wpisy do rejestru działalności regulowanej CEIDG,
  • wykonuje czynności związane z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi.

 

REFERAT FINANSÓW PUBLICZNYCH

Skarbnik Gminy: mgr Katarzyna Machalica

pokój nr 8   tel.: 32 44 93 061

 

Zadania referatu:

obsługa finansowa Urzędu Gminy, prowadzenie rachunkowości w zakresie dochodów i wydatków gminy

pokój nr 10   tel.:32 44 93 063          

pokój nr 11   tel.:32 44 93 060          

pokój nr 12   tel.:32 44 93 059         

 

wymiar podatków 

pokój nr 13   tel.: 32 44 93 058         

 

TERMINY PŁATNOŚCI ZOBOWIĄZAŃ PODATKOWYCH:

1. Zobowiązania pieniężne osób fizycznych (tj. podatek rolny, leśny i od nieruchomości):

  • I rata do 15 marca danego roku,
  • II rata do 15 maja danego roku,
  • III rata do 15 września danego roku,
  • IV rata do 15 listopada danego roku.

2. Zobowiązania pieniężne osób prawnych

  • podatek od nieruchomości I rata w terminie do 31 stycznia, kolejne raty do dnia 15 każdego miesiąca
  • podatek rolny jest płatny w czterech ratach: do 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada roku podatkowego
  • podatek leśny jest płatny w terminie do 15 każdego miesiąca

3. Podatek od środków transportu

  • I rata do 15 lutego danego roku,
  • II rata do 15 września danego roku,

4. Czynsze za mieszkania do 10 każdego miesiąca

5. Czynsze za lokale użytkowe do 20 każdego miesiąca

6. Wieczyste użytkowe gruntów do 31 marca

7. Czynsze za grunty rolne, garaże, grunty pod działalność gospodarczą do 30 czerwca.


 

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. OBRONY CYWILNEJ, ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO I OBRONNOŚCI

 

Pokój nr 17    tel.: 32 44 93 054       

 

  • opracowywanie gminnych planów obrony cywilnej i reagowania kryzysowego,
  • prowadzenie rejestru przedpoborowych

 

PION OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH

 

Pokój nr  9      tel.: 32 44 93 065         

Pokój nr 17      tel.: 32 44 93 054         

  


Schemat Organizacyjny Urzędu