Kierownictwo Urzędu
Treść
Wójt Gminy Suszec: mgr inż. Marian Pawlas
Zastępca Wójta: mgr Krzysztof Spyra
Sekretarz Gminy Suszec: mgr Roman Szopa
Skarbnik Gminy Suszec: mgr Katarzyna Machalica
Zadania i zakres kompetencji wójta:
1.
-
Kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i organizowanie pracy Urzędu;
-
Reprezentowanie Gminy i Urzędu na zewnątrz;
-
Składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy;
-
Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu Gminy i kierowników jednostek organizacyjnych;
-
Wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach w zakresie administracji publicznej należących do właściwości Gminy;
-
Przedkładanie Radzie Gminy projektów uchwał, określenie sposobu wykonywania uchwał;
-
Powierzenie prowadzenia określonych spraw Gminy w swoim imieniu Zastępcy Wójta, Sekretarzowi Gminy lub innym pracownikom;
-
Upoważnianie Zastępcy Wójta do jednoosobowego lub we współdziałaniu z inną upoważnioną przez wójta osobą do składania oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem;
-
Gospodarowanie mieniem komunalnym;
-
Wykonywanie budżetu gminy;
-
Zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
-
Wykonywanie obowiązków szefa obrony cywilnej Gminy;
-
Opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią;
-
Ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego;
-
Zarządzanie ewakuacji ludności;
-
Kierowanie wykonywaniem zadań obronnych;
-
Wydawanie przepisów porządkowych w sprawach nie cierpiących zwłoki;
-
Przygotowywanie projektu budżetu gminy;
-
Odpowiedzialność za prawidłową gospodarkę finansową gminy;
-
Pełnienie nadzoru właścicielskiego nad Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.;
-
Pełnienie obowiązków organu podatkowego pierwszej instancji;
-
Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa.
2.
Wójtowi Gminy bezpośrednio podlegają następujący pracownicy oraz komórki organizacyjne:
-
Zastępca Wójta,
-
Sekretarz Gminy,
-
Skarbnik Gminy,
-
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego,
-
Biuro obsługi prawnej,
-
Samodzielne stanowisko ds. obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i obronności w zakresie obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i obronności,
-
Samodzielne stanowisko ds. audytu wewnętrznego,
-
Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych,
-
Inspektor ochrony danych osobowych,
-
Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy.
Zadania i zakres kompetencji zastępcy wójta:
-
Sprawowanie nadzoru i odpowiedzialność za pracę następujących komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk:
-
Referat infrastruktury technicznej i inwestycji
-
Biuro ochrony środowiska i rolnictwa
-
Biuro zamówień publicznych
-
Biuro gospodarki przestrzennej i zarządzania nieruchomościami
-
Biuro rozwoju i promocji gminy;
-
-
Pełnienie zastępstwa podczas nieobecności Wójta w pełbym zakresie obowiązków;
-
Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
Zadania i zakres kompetencji sekretarza gminy:
-
Sprawowanie nadzoru i odpowiedzialność za pracę następujących komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk:
-
Biuro ds. Organizacyjnych;
-
Biuro Obsługi Podmiotów Gospodarczych;
-
Biuro Spraw Obywatelskich;
-
Samodzielne stanowisko ds. obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i obronności w zakresie obsługi Ochotniczych Straży Pożarnych;
-
-
Opracowanie regulaminu organizacyjnego Urzędu, przeprowadzanie kontroli jego funkcjonowania;
-
Kontrola przestrzegania przez pracowników Urzędu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, instrukcji kancelaryjnej, wewnętrznych aktów normatywnych dotyczących organizacji Urzędu;
-
Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy przez pracowników Urzędu;
-
Organizowanie zadań związanych z przeprowadzeniem referendum gminnego;
-
Organizacja praktyk zawodowych przy współpracy ze szkołami;
-
Prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami i doskonaleniem zawodowym pracowników;
-
Ocena potrzeb wdrażania i obsługi oraz wprowadzanie systemu informatycznego w Urzędzie;
-
Kierowanie pracą Urzędu w czasie nieobecności Wójta i Zastępcy Wójta;
-
Współpraca z samorządami mieszkańców, Radami sołeckimi i Sołtysami;
-
Nadzór nad właściwym gospodarowaniem sprzętem stanowiącym techniczne wyposażenie budynku Urzędu;
-
Nadzór nad prowadzeniem inwentaryzacji majątku Gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami;
-
Nadzór nad ubezpieczeniem mienia gminnego.
-
Nadzór nad prowadzonym w Urzędzie archiwum dokumentów;
-
Wykonywanie zadań przekazanych na mocy upoważnień udzielonych przez Wójta.
Zadania i zakres kompetencji skarbnika gminy:
-
Nadzór nad działalnością i odpowiedzialność za pracę Referatu Finansów Publicznych.
-
Zapewnienie realizacji polityki finansowej Gminy.
-
Bieżąca analiza budżetu Gminy oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowanie środkami finansowymi;
-
Wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości;
-
Nadzorowanie prac związanych z opracowaniem i realizacją budżetu Gminy i zapewnienie bieżącej kontroli jego wykonania.
-
Zapewnienie sporządzenia prawidłowej sprawozdawczości budżetowej.
-
Kontrasygnowanie czynności prawnych skutkujących powstaniem zobowiązań finansowych gminy oraz udzielenie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty.
-
Przedstawianie propozycji zmian w budżecie Gminy .
-
Opracowanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Wójta w sprawach dotyczących finansów Gminy.
-
Nadzorowanie gospodarki środkami budżetowymi przez jednostki organizacyjne gminy.
-
Organizowanie obiegu dokumentacji finansowej w urzędzie.
-
Nadzorowanie wykonywania obowiązków przez głównych księgowych jednostek organizacyjnych gminy.
-
Wykonywanie postanowień ustaw w zakresie dochodów i finansów gminy, opłat skarbowych oraz ustaw podatkowych.
-
Nadzór nad wykonywaniem zobowiązań podatkowych gminy tym podatku VAT;
-
Nadzór nad ewidencją księgową mienia gminnego, współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w tym zakresie
-
Współpraca z bankami w zakresie obsługi finansowej gminy.
-
Wykonywanie zadań i czynności powierzonych przez Wójta Gminy.