Przejdź do treści
Suszec 2
Przejdź do stopki

Menu

Aktualności

Treść

 

            W związku ze zmniejszeniem  liczby ławników, informuje się mieszkańców, że zostaną przeprowadzone wybory uzupełniające ławników na kadencję 2024-2027.

Można zgłaszać kandydatów na ławników do 31 stycznia 2024 r.

Rada Gminy Suszec winna wybrać:

do Sądu Okręgowego w Katowicach  1 ławnika do orzekania w sprawach rodzinnych.

 

Kandydatów na ławników mogą zgłaszać: prezesi sądów, stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe zarejestrowane na podstawie przepisów prawa, z wyłączeniem partii politycznych, oraz co najmniej 50 obywateli mających czynne prawo wyborcze, zamieszkujących stale na terenie gminy Suszec.

 

Sposób zgłoszenia kandydata :

Zgłoszenia dokonuje się na karcie zgłoszenia, której wzór stanowi załącznik do rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 11 października 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu postępowania z dokumentami złożonymi radom gmin przy zgłaszaniu kandydatów na ławników oraz wzoru karty zgłoszenia (Dz. U. z 2022 r., poz.2155)  - do pobrania

 

 

 

Do karty zgłoszenia należy dołączyć:

  1. informację z Krajowego Rejestru Karnego - zapytanie o udzielenie informacji o osobie (o wydanie informacji występuje sam kandydat, natomiast koszt opłaty za wydanie informacji pokrywa Skarb Państwa)  - do pobrania . Aby uniknąć wnoszenia opłaty należy dołączyć do wniosku dokument (zaświadczenie lub oświadczenie),  od podmiotu zgłaszającego go na ławnika, potwierdzający fakt, że dana osoba kandyduje nas ławnika, a w przypadku zgłoszenia dokonywanego przez grupę pięćdziesięciu obywateli – od osoby umieszczonej jako pierwsza na liście,
  1. oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe -  do pobrania
  1. oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona, - do pobrania
  1. zaświadczenie lekarskie wystawione stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, stwierdzające brak przeciwskazań do wykonywania funkcji ławnika w rozumieniu przepisów  art.6.1 Ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej (Dz. U. z 2022 r., poz. 2527)

Art. 6. 1. Lekarz POZ to lekarz, który:

1) posiada tytuł specjalisty w dziedzinie medycyny rodzinnej albo

2) odbywa szkolenie specjalizacyjne w dziedzinie medycyny rodzinnej, albo

3) posiada specjalizację II stopnia w dziedzinie medycyny ogólnej,

– z którym Narodowy Fundusz Zdrowia zawarł umowę o udzielanie świadczeń

z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej albo który wykonuje zawód

u świadczeniodawcy, z którym Narodowy Fundusz Zdrowia zawarł umowę

o udzielanie świadczeń z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej, wybrany przez

świadczeniobiorcę zgodnie z art. 9.

Opłatę za badanie poprzedzające wystawienie zaświadczenia  lekarskiego ponosi kandydat na ławnika,

Dokumenty wymienione w pkt 1 – 4 powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż trzydzieści dni przed dniem zgłoszenia.

 

  1. dwie aktualne fotografie, zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
  1. aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji, jeśli kandydata zgłasza stowarzyszenie lub inna organizacja społeczna lub zawodowa, zarejestrowana na podstawie przepisów prawa.

Zgodnie z treścią art. 4 ust.4 aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz.U. z 2023 r. poz. 685 ), dalej „ustawa o KRS” pobrane samodzielnie druki komputerowe informacji o podmiotach wpisanych do Rejestru mają moc zrównaną z mocą odpisu aktualnego z rejestru, wydawanego przez Centralną Informację Krajowego Rejestru Sądowego, o których mowa w art.4 ust 3 ustawy o  KRS, jeżeli posiadają cechy umożliwiające ich weryfikację z danymi zawartymi w Rejestrze.

Odpis z KRS albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis organizacji społecznej lub zawodowej do właściwego rejestru lub ewidencji powinny mieć datę nie wcześniejszą niż trzy miesiące przed dniem zgłoszenia.

  1. imienną listę minimum 50 osób zgłaszających kandydata na ławnikaw przypadku zgłoszenia kandydata przez obywateli  -  do pobrania (lista musi zawierać: imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania oraz własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu osób) . Osobę uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata jest osoba, której nazwisko zostało umieszczone jako pierwsze na liście.

 

Zgłoszenia kandydatów przyjmuje się w Urzędzie Gminy w Suszcu pok. nr  19, I piętro, Biuro Rady Gminy, w godz. od 730 do 1530 .

 

Podstawę prawną do przeprowadzenia wyborów, o których mowa wyżej stanowi ustawa z dnia 27 lipca 2001r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 217 ze zm.).    

 

                                                                                                                     

                                                                                                          Wójt Gminy Suszec

Marian Pawlas

 

 

 

2142712