Aktualności
Treść
Z ogromną przyjemnością chcielibyśmy poinformować Państwa o rozpoczęciu realizacji projektu pt.: „Usługi społeczne w Gminie Suszec ”. Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Osi priorytetowej IX: Włączenie społeczne, Działanie 9.2. Dostępne i efektywne usługi społeczne i zdrowotne 9.2.5. Rozwój usług społecznych – konkurs, a okres jego realizacji trwa od 01.05.2021 r. do 31.08.2022 r.
Projekt realizowany jest przez Gminę Suszec/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Suszcu w partnerstwie z Fundacją Ośrodkiem Wsparcia Osób Niepełnosprawnych
i Niesamodzielnych .
Projekt skierowany do 65 osób (40K) zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym, zamieszkałych w woj. Śląskim w subregionie centralnym w gminie Suszec.
Celem projektu jest zwiększenie liczby osób objętych usługami społecznymi w Gminie Suszec o 65 osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu (40K), w tym 10 osób z niepełnosprawnościami (6K), mającego służyć zaspokojeniu potrzeb tych osób wynikających z niesamodzielności poprzez m.in. usługi opiekuńcze i asystenckie świadczone w miejscu zamieszkania i Klubie Seniora oraz zwiększenie kompetencji 20 opiekunów faktycznych (13K) z zakresu opieki nad podopiecznymi w okresie 01.05.2021 - 31.08.2022.
Zadania w ramach projektu: wsparcie opiekuńcze, asystenckie, Klub Seniora, Centrum Wsparcia Opiekunów Faktycznych
Rezultaty:
1. Liczba miejsc świadczenia usług społecznych istniejących po zakończeniu projektu: 40 (9 opiekunek, 1 AON, 30 miejsc w Klubie Seniora)
2. Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym objętych usługami społecznymi - 65
W ramach projektu planowane jest następujące wsparcie:
- Dla potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu:
- usługi opiekuńcze świadczone w miejscu zamieszkania (usługa opiekuńcza) średnio 62h/mc/UP, porada psychologa/prawnika/dietetyka 4h/mc wymiennie, usługa cateringowa, 1h / mc usługa fryzjerska/kosmetyczna wymiennie, zapewnienie materiałów zużywalnych)
- usługi asystenckie świadczone w miejscu zamieszkania dla osób niepełnosprawnych, 14 mcy, 80h/mc.
- utworzenie Klubu Seniora, w ramach którego będą organizowane przez 14 mcy dla 30 osób, w każdym miesiącu uczestnik będzie mógł skorzystać następujących form wsparcia:
- zajęcia organizowane przez animatora / opiekuna dla Seniorów – np. przedstawienia kulturalne i środowiskowe, działalność edukacyjno – kulturalne i rekreacyjne, spotkania okolicznościowe, koła zainteresowań;
- Porada psychologiczne – udzielanie porad indywidualnych i grupowych wg potrzeb seniorów, których zakres tematyczny obejmie m.in. radzenie sobie ze stresem, motywację do zmiany zachowań zdrowotnych i żywieniowych (redukcja masy ciała, rezygnacja z palenia tytoniu, ograniczenie alkoholu, itp.) problemów indywidualnych wynikających z okoliczności, wydarzeń, problemów z własnymi nałogami, lękami, nastrojem, relacji rodzinnych, stanów depresyjnych;
- Porada prawnicza – udzielanie porad z zakresu: spraw spadkowych, mieszkaniowych, komorniczych, rodzinnych, spraw ZUS, odszkodowań, zagrożeń dotyczących seniorów, np. oszustów;
- Porada dietetyczna / edukacja prozdrowotna – porady indywidualne bądź grupowe wg potrzeb seniorów. Prowadzone przez dietetyka/ lekarza, zakres np. : rozpisanie konsultacji dietetycznej wg potrzeb bieżących seniorów, prowadzenie spotkań z zakresu edukacji prozdrowotnej;
- Aktywizacja fizyczna – prowadzenie zajęć z aktywizacji fizycznej np. nordic walking, aeorbik, gimnastyka, itp.
- Działania edukacyjne – prowadzenie zajęć z umiejętności obsługi komputera, Internetu, smartfona, tabletu;
- Organizacja wyjść rekreacyjno – kulturalnych – 1 wyjście na miesiąc, np. basen, kino, teatr.
Do projektu mogą przystąpić następujące osoby:
- zagrożone ubóstwem i wykluczeniem społecznym,
- zamieszkałe/ pracujące / uczące się w Gminie Suszec,
- osoby potrzebujące wsparcia w codziennym funkcjonowaniu,
- o miejsce w Klubie Seniora mogą ubiegać się Panie, które ukończyły 60 rok życia oraz Panowie, którzy ukończyli 65 rok życia
Aby zgłosić się do projektu należy:
- zapoznać się z regulaminem projektu dostępnym w załączonym linku,
- wypełnić formularz zgłoszeniowy do projektu i podpisać wszelkie wymagane doświadczenia, również załączony w poniższym linku,
- oryginały dokumentów należy przekazać do biura projektu znajdującego się w GOPS Suszec, ul. Lipowa 1, 43-267 Suszec
W razie pytań należy kontaktować się z Biurem Projektu GOPS Suszec, ul. Lipowa 1, 43-267 Suszec.
Liczba miejsc w projekcie jest ograniczona
Szczegóły dotyczące warunków otrzymania danego rodzaju wsparcia znajdują się
w Regulaminie projektu.
Projekt przewiduje również wsparcie dla osób sprawujących opiekę nad osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu.
Osoby zgłaszające się do projektu w charakterze Opiekuna Faktycznego deklarują opiekę nad osobą wymagającą wsparcia w życiu codziennym i będącą jednocześnie uczestnikiem projektu.
Szczegóły dotyczące warunków otrzymania danego rodzaju wsparcia znajdują się
w Regulaminie projektu.
Całkowita wartość projektu: 1 861 652,40 zł
Dofinansowanie projektu z UE: 1 582 404,54 zł
Biuro projektu: GOPS Suszec, ul. Lipowa 1, 43-267 Suszec
Dokumenty rekrutacyjne:
- Regulamin projektu
- Formularz zgłoszeniowy do projektu – opiekun faktyczny
- Formularz zgłoszeniowy do projektu - osoba niesamodzielna
- Oświadczenie uczestnika projektu o niesamodzielności
- Pisemna zgoda rodziców/opiekunów prawnych na uczestnictwo
w projekcie – (dot. osób niepełnoletnich) - Upoważnienie do dokonywania w imieniu uczestnika projektu i na jego rzecz czynności formalnych związanych z udziałem w projekcie (dotyczy uczestników projektu, którzy ze względu na swój stan zdrowia nie są w stanie składać samodzielnie oświadczeń)