W związku z możliwością uzyskania przez gminę dofinansowania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zadanie z zakresu usuwania wyrobów azbestowych w 2020 roku informuję, że zainteresowani mieszkańcy, planujący wymianę azbestowych pokryć dachowych mogą zgłaszać takie zamierzenie inwestycyjne w Urzędzie Gminy Suszec w pok. nr 6 lub telefonicznie, nr tel. 32 4493071, 32 4493066 w terminie do 20 marca 2020 r.
DOFINASOWANIE DO KOSZTÓW DEMONTAŻU I UNIESZKODLIWIANIA AZBESTU
W związku z możliwością uzyskania przez gminę dofinansowania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zadanie z zakresu usuwania wyrobów azbestowych w 2019 roku informuję, że zainteresowani mieszkańcy, planujący wymianę azbestowych pokryć dachowych mogą zgłaszać takie zamierzenie inwestycyjne w Urzędzie Gminy Suszec w pok. nr 6 lub telefonicznie, nr tel. 32 4493071, 32 4493066) w terminie do 28 lutego 2019 r.
WÓJT GMINY SUSZEC OGŁASZA NABÓR WNIOSKÓW NA DOFINASOWANIE KOSZTÓW DEMONTAŻU I UTYLIZACJI POKRYĆ DACHOWYCH ZAWIERAJĄCYCH AZBEST (ETERNITU)
W związku z możliwością uzyskania przez gminę dotacji ze środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zadanie z zakresu usuwania wyrobów azbestowych w 2018 roku informuję, że zainteresowani mieszkańcy, planujący wymianę azbestowych pokryć dachowych będą mogli w miesiącu kwietniu br. składać w tej sprawie wnioski do Wójta Gminy Suszec.
Dofinansowaniem zostaną objęte zadania ujęte w posiadanym przez gminę „Programie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Suszec na lata 2013– 2032”. Dofinansowanie obejmuje koszty związane z demontażem, pakowaniem, transportem i utylizacją azbestowych pokryć dachowych lub innych elementów zawierających azbest. Dofinasowanie w formie dotacji może wynieść do 100% kosztów kwalifikowanych w zależności od stopnia pilności jednak nie więcej niż 800 zł za Mg. Kwota dofinansowania zależna będzie od wielkości otrzymanych środków finansowych i ilości złożonych wniosków. Jeśli dofinansowanie nie pokryje całości danego zadania, wówczas wnioskodawca będzie zobowiązany pokryć pozostałe koszty. Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych. W związku z powyższym osoby planujące w 2018 r. demontaż azbestowych pokryć dachowych będą mogły złożyć wniosek w Urzędzie Gminy Suszec w terminie do 16.04.2018 r.. Prace objęte dofinansowaniem tj. demontaż, pakowanie, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest będzie musiała wykonać specjalistyczna firma wyłoniona przez Wnioskodawcę spośród 3 uzyskanych ofert. Termin zakończenia planowanego zadania przewiduje się na dzień 10 września 2018 r..
UWAGA
Wnioskodawca zobowiązany będzie do wyboru specjalistycznej firmy zgodnie z zasadami wynikającymi z prawa zamówień publicznych oraz uczciwej konkurencji, gwarantującymi wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy. Prace związane z przedmiotowym zadaniem trzeba będzie zgłosić w Wydziale Architektury i Budownictwa w Starostwie Powiatowym w Pszczynie w terminie 30 dni przed planowanym rozpoczęciem robót. Wyłoniona przez Wnioskodawcę firma (spośród 3 ofert) będzie zobowiązana do zgłoszenia w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem w/w prac Powiatowemu Inspektoratowi Nadzoru Budowlanego w Pszczynie oraz Okręgowemu Inspektoratowi Pracy w Katowicach i Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu w Tychach.
W przypadku, gdy dofinasowanie stanowić będzie pomoc publiczną, będzie ono udzielane zgodnie z regulacjami dotyczącymi pomocy publicznej.
Wszelkie informacje w przedmiotowej sprawie można uzyskać bezpośrednio w Urzędzie Gminy Suszec lub pod numerem telefonu: 32 4493071. Wzór wniosku dostępny jest w urzędzie gminy pok. nr 3 oraz na stronie internetowej www.suszec.pl
Pobierz wzór wniosku na demontaż azbestu
INFORMACJA W SPRAWIE AZBESTU
Osoby zainteresowane demontażem i utylizacją azbestowych pokryć dachowych w 2018 roku proszeni są o kontakt w terminie do dnia 30 marca 2018 r. z Referatem Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Gminy Suszec (pok. nr 6 - tel. 32 4493071).
Wójt Gminy Suszec
Marian Pawlas
- Dofinansowanie do kosztów demontażu i utylizacji pokryć dachowych zawierających azbest (eternit)
- Ogłoszenie o naborze wniosków na dofinansowanie kosztów demontażu i utylizacji pokryć dachowych zawierających azbest (eternitu)
Apel do mieszkańców w sprawie przekazywania informacji o wyrobach azbestowych
Ponownie przypominam wszystkim zainteresowanym mieszkańcom - osobom fizycznym nie będącym przedsiębiorcami /m.in. posiadaczom budynków, obiektów użytkowych, gospodarczych i innych/ o ustawowym obowiązku przedłożenia Wójtowi Gminy Suszec informacji o wyrobach zawierających azbest.
Informację o wyrobach zawierających azbest należy przedkładać każdego roku w terminie do dnia 31 stycznia, na formularzu dostępnym w Referacie Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa /pokój nr 3 parter/ oraz do pobrania poniżej.
Nadmieniam, że przedsiębiorcy powinni ten obowiązek wypełnić, przedkładając do dnia 31 stycznia każdego roku jeden egzemplarz takiej informacji marszałkowi województwa, a drugi należy przechowywać przez okres 1 roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.
Proszę o sumienne podejście do tego problemu.
Wójt Gminy Suszec
Marian Pawlas
Formularz:
Informacja_o_wyrobach_zawierajacych_azbest.pdf (70.57 Kb)