Przejdź do treści
Suszec 2
Przejdź do stopki

Menu

Aktualności

Aktualności

Treść

Bezpośrednie przekierowanie do strony, na której można złożyć deklarację: https://ceeb.gov.pl/

Przypominamy, że od 1 lipca 2021 r właściciele i zarządcy budynków mają obowiązek zgłoszenia źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Deklaracje, można składać online, bezpośrednio w CEEB lub w wersji papierowej, za pośrednictwem urzędu gminy.

Celem stworzenia CEEB – Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków jest poprawa jakości powietrza, poprzez likwidację ich głównej przyczyny, tj. emisji substancji powodujących smog. Dzięki szczegółowym danym o budynkach, CEEB będzie ważnym narzędziem wspierającym wymianę starych kotłów grzewczych, będzie również miejscem gdzie dostępne będą informacje na temat wszystkich programów finansowania wymiany pieców.

Jak narzędzie dla organów administracji centralnej i samorządowej będzie stanowił podstawę realizacji polityki niskoemisyjnej oraz bazę danych, na podstawie której gmina będzie mogła wnioskować o fundusze w celu poprawy jakości powietrza.

Terminy:

  • deklaracje dotyczące źródeł ciepła, uruchomionych od 1 lipca 2021 r. należy składać w ciągu 14 dni od dnia uruchomienia źródła ogrzewania
  • deklaracje dotyczące źródeł ciepła uruchomionych przed 1 lipca 2021 r. należy składać do 30 czerwca 2022 r.

Pliki do pobrania

CEEB-w-pigulce.pdf 2515.85 KB
2217752