SZCZEGÓLNE ZASADY FUNKCJONOWANIA PRACY PUNKTÓW NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ I NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO NA TERENIE POWIATU PSZCZYŃSKIEGO

Na podstawie zarządzenia nr 17/2020  Starosty Pszczyńskiego z dnia 23 marca 2020 roku w związku z sytuacją epidemiologiczną, od dnia 24 marca 2020 roku do odwołania, wprowadza się szczególne zasady funkcjonowania punktów nieodpłatnych porad prawnych i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Porady prawne i obywatelskie będą się odbywać za pomocą środków porozumiewania się na odległość – w tym przypadku rozmowy telefonicznej z innych miejsc niż lokal, w którym znajduje się punkt nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.

 

SZCZEGÓLNE ZASADY FUNKCJONOWANIA  PRACY  PUNKTÓW  NIEODPŁATNEJ POMOCY  PRAWNEJ  I NIEODPŁATNEGO  PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO  NA TERENIE  POWIATU PSZCZYŃSKIEGO

 

Bez zmian pozostaje telefoniczne umawianie terminów wizyt. Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się wg kolejności zgłoszeń, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu wizyty. Zgłoszeń dokonuje się telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu pod numerem telefonu: 32/44-92-378.

 

1.   Osoba uprawniona przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej, składa za pośrednictwem e-mail kompletnie wypełniony wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pomocą środków porozumiewania się na odległość - w tym przypadku za pośrednictwem rozmowy telefonicznej, zawierający oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Wniosek – „zgłoszenie porady na odległość” do pobrania na stronie internetowej Powiatu Pszczyńskiego w zakładce „Punkty nieodpłatnych porad prawnych w powiecie pszczyńskim”.

 

Skan lub zdjęcie podpisanego wniosku wraz z oświadczeniem należy przesłać do Starostwa Powiatowego w Pszczynie droga elektroniczną na adres niepelnosprawni@powiat.pszczyna.pl a następnie oczekiwać na wyznaczenie terminu porady.

 

2.   W wyjątkowej sytuacji uzasadnionej brakiem dostępu do Internetu, osoba potrzebująca nieodpłatnej pomocy prawnej lub porady obywatelskiej, może złożyć wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z oświadczeniem - ustnie przez telefon numer 32/44-92-378 - uprawnionemu pracownikowi Referatu ds. Obsługi Osób Niepełnosprawnych.

3.   Po złożeniu wniosku mailowo bądź w formie ustnej przez telefon, pracownik Referatu ds. Obsługi Osób Niepełnosprawnych umawia osobę uprawnioną na nieodpłatną poradę prawną, przekazując dane kontaktowe tj. numer telefonu adwokatowi, radcy prawnemu lub doradcy obywatelskiemu pełniącemu dyżur telefoniczny.

4.   Adwokat, radca prawny lub doradca obywatelski po otrzymaniu numeru telefonu będzie kontaktował się z wnioskodawcą telefonicznie z numeru zastrzeżonego.

Praca Punktów NPP zostanie wznowiona na dotychczasowych zasadach z chwilą ustania zagrożenia związanego z COVID-19.

Wniosek o zgłoszenie porady na odległość - link