Przejdź do treści
Suszec 2
Przejdź do stopki

Menu

Aktualności

Treść

 We wrześniu   br.  z firmą EKO  z Rybnika  została podpisana nowa umowa na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkanych na terenie gminy Suszec. Wykonawca  został wybrany w drodze ponownego przetargu, ponieważ przetarg ogłoszony w kwietniu br. na przedmiotowe zadanie został unieważniony z uwagi  na to, że  zaoferowane przez oferentów ceny przewyższały kwotę, jaką gmina mogła przeznaczyć na ten cel.

Pomimo  ogłoszenia  drugiego  przetargu  zaoferowano    znacznie wyższą kwotę niż w postępowaniu przetargowym  z  2013 r., w którym kwota ta wynosiła 1 415 234 zł brutto. Obecnie najkorzystniejszą ofertę, która  opiewała na kwotę  2 279 825 zł brutto, złożyła firma EKO z Rybnika.   

Jednak wysokość opłaty za odbiór odpadów  komunalnych  nie ulegnie obecnie zmianie, ponieważ  po przeprowadzeniu analizy  finansowej,  kwoty z   obydwu  przetargów,  gdy nie zaistnieją inne okoliczności zbilansują się. Istotnym  elementem obecnego  okresu odbioru odpadów komunalnych od mieszkańców  jest wydzielenie  odbioru  popiołu oddzielnie, jednak  obowiązkiem mieszkańca  jest wyposażenie się  w wymagane  pojemniki.  Jest to podyktowane  nie tylko  bardzo dużym  procentem udziału tego odpadu w całości odpadów, ale przede wszystkim  mniejszymi kosztami ponoszonymi przez  firmę odbierającą, co niewątpliwie  pozwala obecnie na zmniejszenie  kosztów  ponoszonych  przez mieszkańców za  odbiór  odpadów i powinno mieć duży wpływ na koszty w kolejnych latach. Aktualnie tendencje opalania w naszej gminie  budynków  gazem  czy innym paliwem  nie powodującym  powstawania  odpadów  utrzymuje  się na  stosunkowo niskim poziomie. W okresach grzewczych tj. od 1 października do 30 kwietnia  jeden raz  w miesiącu  będzie odbierany popiół  w nielimitowanej ilości  z nieruchomości zamieszkałych, na których  jest on wytwarzany.

Mieszkańcy opalający domy węglem są zobowiązani do  wyposażenia  na własny koszt swoich  nieruchomości w  niezbędną ilość pojemników na popiół o poj. 120 l  lub 240 l, w zależności  od ilości  wytarzanego popiołu.  Pojemniki  można  nabyć   u dowolnego dostawcy lub usługodawcy, bez pośrednictwa gminy, w tym  w firmie  EKO. Popiół nie będzie odbierany  z  worków i kubłów metalowych  o poj. 330 l  lub z innych niedostosowanych  zbiorników, które  są w posiadaniu mieszkańców. Dodatkowe  pojemniki nie są  wymagane  od mieszkańców opalających  budynki gazem lub innym  paliwem.

Odbiór  popiołu  odbywał się będzie w innym terminie niż odbiór odpadów zmieszanych zgodnie z harmonogramem.

ZAKAZUJE SIĘ:

1.   MIESZANIA   INNYCH ODPADÓW   Z POPIOŁEM

2.    WYSTAWIANIA  POPIOŁU W POJEMNIKACH INNYCH NIŻ WYŻEJ WYMIENIONE

     - TAKIE ODPADY NIE BĘDĄ ODBIERANE

 

Wójt Gminy Suszec

Marian Pawlas

2148575