Podatki i opłaty

Treść


ZOBOWIĄZANIA PIENIĘŻNE OSÓB FIZYCZNYCH (tj. podatek rolny, leśny i od nieruchomości)

  • TERMIN PŁATNOŚCI:

I rata do 15 marca danego roku,

II rata do 15 maja danego roku,

III rata do 15 września danego roku,

IV rata do 15 listopada danego roku.


 

  • OBOWIĄZEK ZŁOŻENIA INFORMACJI

w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku rolnego.


 

ZOBOWIĄZANIA PIENIEŻNE OSÓB PRAWNYCH

  • TERMIN PŁATNOŚCI

- podatek od nieruchomości I rata w terminie do 31 stycznia, kolejne raty do dnia 15 każdego miesiąca

- podatek rolny jest płatny w czterech ratach: do 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada roku podatkowego

- podatek leśny jest płatny w terminie do 15 każdego miesiąca

 

  • OBOWIĄZEK ZŁOŻENIA DEKLARACJI

Osoby prawne są zobowiązane do złożenia deklaracji w sprawie podatku od nieruchomości do dnia 31 stycznia danego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie obowiązku podatkowego lub od dnia zaistnienia zmian mających wpływ na wysokość opodatkowania.

Osoby prawne zobowiązane są do złożenia deklaracji w sprawie podatku rolnego w terminie do 15 stycznia danego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie obowiązku podatkowego lub od dnia zaistnienia zmian mających wpływ na wysokość opodatkowania.

Osoby prawne zobowiązane są do złożenia deklaracji w sprawie podatku leśnego w terminie do 15 stycznia danego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie obowiązku podatkowego lub od dnia zaistnienia zmian mających wpływ na wysokość opodatkowania.


 

PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTU OSÓB FIZYCZNYCH I PRAWNYCH

  • TERMIN PŁATNOŚCI

I rata do 15 lutego danego roku,

II rata do 15 września danego roku,

 

  • OBOWIĄZEK ZŁOŻENIA DEKLARACJI

Osoby fizyczne i prawne są zobowiązane do złożenia deklaracji w sprawie podatku od środków transportu do dnia 15 lutego danego roku podatkowego, oraz w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie/wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub od dnia zaistnienia zmian mających wpływ na wysokość opodatkowania.


 

OPŁATA ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI

  • TERMIN PŁATNOŚCI

I kwartał do 24 marca danego roku,

II kwartał do 24 czerwca danego roku,

III kwartał do 24 września danego roku,

IV kwartał do 24 grudnia danego roku.

 

Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy wpłacać bez wezwania na indywidualny numer rachunku bakowego. Dopuszcza się możliwość uiszczania opłaty miesięcznie.
 

Płatności za przyjęte odpady komunalne w PSZOK na podstawie protokołu przyjęcia odpadów przekraczające limity należy dokonać w terminie do 14 dni od dnia dostarczenia odpadów na indywidualny nr rachunku bankowego, na który dokonywane są płatności za odpady komunalne.

 

  • OBOWIĄZEK ZŁOŻENIA DEKLARACJI

Pierwsza deklaracja w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca.

W przypadku zmiany ilości osób zamieszkałych na terenie nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do Wójta Gminy Suszec nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.