Aktualności
Treść
W związku z możliwością uzyskania przez gminę dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach na zadanie z zakresu usuwania wyrobów azbestowych Wójt Gminy Suszec ogłasza nabór wniosków.
Dofinansowanie obejmuje koszty związane z demontażem, zbieraniem, transportem i unieszkodliwieniem odpadów zawierających azbest.
Wysokość dofinasowania maksymalnego może wynieść:
- dla demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest (dla I stopnia pilności) do 100% kosztów kwalifikowanych, w tym w formie dotacji nie więcej niż 900 zł / Mg odpadów;
- dla demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest (dla II i III stopnia pilności) do 90 % kosztów kwalifikowanych, w tym w formie dotacji nie więcej niż 810 zł / Mg odpadów;
- dla zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest do 100 % kosztów kwalifikowanych, w tym w formie dotacji nie więcej niż 700 zł / Mg odpadów;
Pozostałe koszty ponosi właściciel nieruchomość, użytkownik wieczysty lub zarządca nieruchomości. Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
Wnioski należy składać w Urzędzie Gminy Suszec, w terminie do dnia 15 kwietnia 2025 r.
Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dofinansowania. W przypadku nieotrzymania przez Gminę Suszec dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach zadanie nie będzie realizowane.
Wszelkie informacje w przedmiotowej sprawie można uzyskać w Urzędzie Gminy Suszec w Biurze Ochrony Środowiska i Rolnictwa lub pod numerem telefonu: 32 4493071 lub 32 4493066.
Wzór wniosku dostępny w Urzędzie Gminy Suszec lub do pobrania poniżej: