Aktualności
Treść
Nabór do publicznych przedszkoli, dla których Gmina Suszec jest organem prowadzącym, będzie prowadzony przy pomocy systemu informatycznego na stronie internetowej:
gminasuszec.przedszkola.vnabor.pl
w terminie od 1 marca 2024 r. godz. 8:00 do 15 marca 2024 r. godz. 15:00
Strona dla rodziców zostanie uruchomiona w dniu 1 marca 2024 r. o godz. 8:00.
Zasady przyjmowania do publicznych przedszkoli określone zostały w Rozdziale 6 ustawy z dnia
14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t. j.: Dz. U. z 2023 r. poz. 900 ze zm.).
Do przedszkoli publicznych przyjmuje się dzieci zamieszkałe na terenie Gminy Suszec na podstawie wniosku o przyjęcie do przedszkola generowanego z systemu elektronicznego naboru, złożonego
przez rodziców do przedszkola pierwszego wyboru.
Do publicznych przedszkoli przyjmowane są dzieci:
- od 3 do 5 lat (urodzone w latach 2021, 2020, 2019),
- 6-letnie (urodzone w roku 2018) – objęte obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym,
- 7-letnie (urodzone w roku 2017), którym odroczono rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego,
- powyżej 7 lat, posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którym odroczono rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego.
W rekrutacji nie biorą udziału rodzice dzieci, którzy złożyli deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w kolejnym roku szkolnym.
Kandydaci zamieszkali poza terenem Gminy Suszec mogą być przyjęci do przedszkola publicznego, jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego przedszkola
w Gminie Suszec będą nadal dysponowały wolnymi miejscami.
Dzieci, które na dzień 01.09.2024 r. będą miały ukończone lub w trakcie roku szkolnego 2024/2025 ukończą 2,5 roku mogą zostać przyjęte do publicznego przedszkola, jeżeli placówka będzie dysponowała wolnymi miejscami. W takiej sytuacji rodzice zobowiązani są do złożenia wniosku,
który będzie podlegał rozpatrzeniu przez dyrektora placówki, zgodnie z art. 31 ust. 3 ustawy z dnia
14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe.
UWAGA!
Miejscem zamieszkania dziecka jest miejsce zamieszkania jego rodziców albo tego z rodziców,
któremu wyłącznie przysługuje władza rodzicielska lub któremu zostało powierzone wykonywanie władzy rodzicielskiej. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje na równi obojgu rodzicom mającym osobne miejsce zamieszkania, miejsce zamieszkania dziecka jest u tego z rodziców, u którego dziecko stale przebywa.
Jeżeli dziecko nie przebywa stale u żadnego z rodziców, jego miejsce zamieszkania określa sąd opiekuńczy (art. 26 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny – t. j.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 ze zm.).
Jeżeli w niniejszej informacji jest mowa o rodzicach - należy przez to rozumieć także prawnych opiekunów dziecka oraz osoby (podmioty) sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem (art. 4 pkt 19 ustawy z dnia
14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe).
Wniosek o przyjęcie do przedszkola na rok szkolny 2024/25 rodzice, którzy chcą posłać dziecko do przedszkola publicznego po raz pierwszy lub chcą zmienić dotychczasowe przedszkole na inne, wypełniają w systemie elektronicznego naboru, drukują i składają w przedszkolu pierwszego wyboru, do którego chcą zapisać dziecko. Przyjęcie kandydata do przedszkola następuje w drodze postępowania rekrutacyjnego przeprowadzanego przez komisję rekrutacyjną. Zgodnie z ustawą Prawo oświatowe do publicznego przedszkola przyjmowani są kandydaci zamieszkali na obszarze danej gminy.
- We wniosku rodzice wskazują przedszkola uszeregowane według preferencji: od najbardziej preferowanego (pierwsze miejsce – tam składają wniosek) do najmniej preferowanego (trzecie miejsce).
- Do każdego wniosku należy dołączyć stosowne dokumenty, niezbędne do potwierdzenia spełniania każdego kryterium, wskazanego przez rodziców we wniosku. Brak dokumentów potwierdzających wskazane przez rodziców kryterium - eliminuje przyznanie punktów za dane kryterium
przez komisję rekrutacyjną, ale nie wyklucza rozpatrzenia przez nią wniosku.
W przypadku, gdy liczba kandydatów ubiegających się o przyjęcie do danego przedszkola jest większa niż liczba wolnych miejsc, postępowanie rekrutacyjne jest realizowane w dwóch etapach,
z uwzględnieniem kryteriów ustawowych i samorządowych.
- Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę kryteria wynikające z art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe:
1) wielodzietność rodziny kandydata*;
2) niepełnosprawność kandydata;
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie**;
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Kryteria te mają jednakową wartość.
Dokumenty potwierdzające spełnianie w/w kryteriów:
- oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
- orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. j.: Dz. U. z 2024 r. poz. 44);
- prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu
oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem;
- dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca
2011 r. o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej (t. j.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1426 z późn. zm.).
* wielodzietność rodziny – należy przez to rozumieć rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci (art. 4 pkt 42 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe).
** samotne wychowywanie dziecka – należy przez to rozumieć wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem (art. 4 pkt 43 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe).
- Na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący Uchwałą nr XLI/370/2022 Rady Gminy Suszec z dnia 27 stycznia 2022 r.
L.p. |
Nazwa kryterium |
Liczba punktów |
Dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryterium |
1.
|
Obydwoje rodzice, opiekunowie prawni |
16 |
oświadczenie rodziców/rodzica lub opiekuna prawnego kandydata o zatrudnieniu /nauce lub o prowadzeniu gospodarstwa rolnego albo pozarolniczej działalności gospodarczej
|
2.
|
Jeden z rodziców, opiekun prawny kandydata jest zatrudniony na umowie o pracę |
8 |
oświadczenie rodziców/rodzica lub opiekuna prawnego kandydata o zatrudnieniu/nauce lub o prowadzeniu gospodarstwa rolnego albo pozarolniczej działalności gospodarczej
|
3.
|
Dziecko, którego rodzice lub rodzic rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych |
6 |
elektroniczne potwierdzenie złożenie rozliczenia PIT w Urzędzie Skarbowym |
4.
|
Rodzeństwo kandydata, w roku szkolnym, którego dotyczy rekrutacja, będzie kontynuowało edukację w przedszkolu |
3 |
oświadczenie rodzica/rodziców |
5. |
Korzystanie przez rodziców/rodzica opiekuna prawnego/opiekunów prawnych kandydata |
2
|
oświadczenie rodzica/rodziców |
Terminy postępowania rekrutacyjnego dla Gminy Suszec zostały określone w Zarządzeniu Wójta Gminy Suszec nr GZUW/01/2024 z dnia 12 stycznia 2024 r.
Rodzaj czynności |
Terminy |
Terminy postępowania uzupełniającego |
|
1. |
Składanie deklaracji |
od 12 lutego 2024 r. godz. 8:00 do 21 lutego 2024 r. godz. 15:00
|
|
2. |
Otwarcie strony dla rodziców, rejestracja kandydatów przystępujących do naboru, wprowadzenie przez rodziców do systemu wniosków |
od 1 marca 2024 r. godz. 8:00 do 15 marca 2024 r. |
od 3 czerwca 2024 r. do 10 czerwca 2024 r. |
3. |
Otwarcie strony dla rodziców, podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych |
3 kwietnia 2024 r. godz. 8:00 |
19 czerwca 2024 r. godz. 8:00 |
4. |
Potwierdzenie przez rodziców (opiekunów prawnych) kandydata woli przyjęcia |
od 3 kwietnia 2024 r. godz. 8:01 do 10 kwietnia 2024 r. do godz. 15:00 |
od 19 czerwca 2024 r. godz. 8:01 |
5. |
Otwarcie strony dla rodziców - podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych |
15 kwietnia 2024 r. godz. 8:00 |
27 czerwca 2024 r. godz. 8:00 |
Każdy Rodzic może uzyskać pełną informację o zasadach naboru w danym przedszkolu: telefonicznie, mailem lub bezpośrednio w placówce po wcześniejszym zgłoszeniu
w sekretariacie szkoły/przedszkola.
Wszelkie oświadczenia i wzory składanych dokumentów będą do pobrania na stronie internetowej prowadzonego naboru, tj. gminasuszec.przedszkola.vnabor.pl w zakładce ‘Druki do pobrania’.