Aktualności

Treść

Zakup biletu na telefon jeszcze łatwiejszy  

Co piąty bilet w komunikacji miejskiej kupowany jest za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Od sierpnia 2020 roku, a więc od początku wprowadzenia tego rozwiązania, do końca roku sprzedaż osiągnęła poziom 5 procent. W 2021 roku przekroczyła 10%, by podwoić się do poziomu 20% w ostatnich miesiącach 2022 roku. Obecnie obserwujemy kontynuację tendencji wzrostowej. Nie możemy się temu dziwić. Zakup „biletu na telefon” to szybka i łatwa forma zapłaty za przejazd komunikacją miejską.   

Krok po kroku

Ze względu na coraz większe zainteresowanie tą formą sprzedaży, od sierpnia oferta zostanie poszerzona o dodatkowe kanały dystrybucji „biletów na telefon”. Do aplikacji „zBiletem” dołączą kolejne trzy: „SkayCash”, „mPay” i „moBilet”. Wszystkie są dostępne bezpłatnie w sklepach AppStore (system iOS – iPhone) i Google Play (Android). Wystarczy zainstalować aplikację na swoim smartfonie, wybrać liczbę i rodzaj biletu oraz metodę płatności, sfinalizować transakcję i gotowe! Bilet wyświetli się na smartfonie. Oczywiście bez aktywnego internetu w telefonie operacja się nie powiedzie.

Pod kontrolą

Zakup powinien być dokonany bezpośrednio przed rozpoczęciem podróży lub natychmiast po wejściu do autobusu. Ważność biletu można sprawdzić na kilka sposobów. Na prośbę kontrolera, pasażer pokazuje ekran smartfona z widokiem biletu zapisanego w aplikacji. Natychmiast wiadomo, czy bilet jest ważny i zarejestrowany. Drugi sposób to zeskanowanie przez kontrolera kodu QR biletu. W trzecim przypadku wystarczy wpisanie numeru PESEL pasażera w aplikacji kontrolerskiej. Ta forma kontroli jest możliwa tylko w przypadku biletów spersonalizowanych - okresowych. Przypominamy, że podczas kontroli biletu ulgowego, pasażer zobowiązany jest okazać dokument potwierdzający uprawnienia do ulgi.

Warto rozmawiać

W wyjątkowych sytuacjach może się okazać, że bilet została kupiony jednak nie ma możliwości poprawnej jego weryfikacji (np. przerwane połącznie internetowe, problemy systemu bankowego, z którego usług korzysta pasażer). Wówczas warto zwrócić się do MZK o weryfikację. Sprawdzenie każdego z elementów operacji nie stanowi problemu. Jeśli okaże się, że brak biletu spowodowany jest sytuacją niezależną od pasażera, mandat zostanie anulowany.