Aktualności

Treść

BILETY JEDNORAZOWE

  • Pobierz bezpłatną aplikację „zbiletem” ze sklepu Google Play lub AppStore.
  • Zaloguj się do aplikacji swoim numerem telefonu (nie trzeba podawać żadnych innych danych) i wybierz miasto Jastrzębie-Zdrój (siedziba Międzygminnego Związku Komunikacyjnego).
  • Przy zakupie biletu na określoną liczbę przystanków należy podać nazwę linii autobusowej.  
  • W ustawieniach aplikacji możesz zapisać swoją kartę płatniczą i korzystać z aplikacji jeszcze szybciej lub przy pierwszym zakupie biletu wybrać preferowaną metodę płatności.
  • Bilet jest ważny od momentu zakupu na określony czas. Bilet kupiony wcześniej może stracić ważność jeszcze przed rozpoczęciem podróży. Najlepiej więc bilet jednorazowy kupić bezpośrednio przed wejściem do autobusu.  
  • Bilet dostępny jest w aplikacji bezpośrednio po zakupie.
  • Podczas kontroli, wystarczy pokazać kontrolerowi bilet na ekranie smartfonu.
  • Połączenie z internetem nie jest konieczne po dokonaniu zakupu biletu.    

Film instruktażowy:    https://www.youtube.com/watch?v=Ot5637gXu4U 

 

BILETY OKRESOWE

  • Zakup biletu odbywa się w sklepie internetowym https://zbiletem.pl/jastrzebiezdroj i jest bezpośrednio widoczny w bezpłatnej aplikacji mobilnej „zbiletem”, która działa na systemach iOS oraz Android. Aplikacja do pobrania ze sklepu Google Play lub AppStore.
  • Dostępne są bilety tygodniowe, 15-dniowe i miesięczne. Za bilet możesz zapłacić za bilet kartą płatniczą, przelewem lub blikiem.

Pobierz aplikację na Android https://play.google.com/store/apps/details?id=zbiletem.zbiletem&hl=pl

Pobierz aplikację na iPhone https://apps.apple.com/pl/app/zbiletem/id1028407437?l=pl

Aby zacząć korzystać z aplikacji mobilnej wystarczy ją zainstalować i zalogować się do niej swoim numerem telefonu.

Jak korzystać z biletu okresowego w smartfonie?

  • Po zakupie biletu odśwież aplikację, Twój bilet znajdziesz w aplikacji, na głównym ekranie po wyborze miasta Jastrzębie Zdrój.
  • Zarejestruj swój przejazd wsiadając do autobusu, tak samo jak dzieje się to w przypadku

e-biletów. Przejazd zarejestrujesz skanując kod QR lub zbliżając telefon z NFC do specjalnych naklejek umieszczonych w autobusach. Po rejestracji przejazdu Twój bilet zmieni kolor z pomarańczowego na zielony.

  • Po zarejestrowaniu przejazdu Twój bilet jest aktywny w autobusie, którym jedziesz. Przesiadając się, zarejestruj swój przejazd ponownie.

Jak wygląda kontrola biletu?

  • Kontrola przebiega tak jak dotychczas, z tą różnicą, że zamiast karty musisz okazać bilet w aplikacji w smartfonie. Tylko bilet, na którym przejazd jest zarejestrowany jest ważnym biletem. Brak rejestracji przejazdu oznacza brak ważnego biletu.
  • Jeśli korzystasz z biletu ulgowego, musisz również okazać dokument potwierdzający uprawnienia do ulgi.
  • Kontroler może zweryfikować bilet wzrokowo lub skanując kod QR na Twoim bilecie.

Film instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=cAaqb0fL3SY&t=1s