Aktualności

Treść

Nowa akcja ma przede wszystkim zwrócić uwagę podatników , że obok paragonów fiskalnych sprzedawcy wystawiają też paragony niefiskalne. Są one wystawiane przed fiskalizacją kasy i nie powinny być przekazane kupującemu jako dowód zakupu, jeżeli sprzedawca jest zobowiązany do ewidencjonowania obrotów na kasach rejestrujących.
Podobnie jak poprzednie, tegoroczna odsłona kampanii paragonowej kierowana jest do konsumentów, ponieważ to konsument decyduje o tym, czy ostatecznie bierze paragon. To również on, jako posiadacz paragonu, ma możliwość jego sprawdzenia. W przypadku niewydania paragonu, jak również wydania paragonu niefiskalnego przez podatnika, na którym ciąży obowiązek jego wystawienia, wartość podatku VAT z reguły i tak jest pobierana od konsumenta i to on płaci podatek w cenie towaru lub usługi. Przykładem branży, w której zjawisko paragonów niefiskalnych jest szczególnie zauważalne, jest gastronomia, ponieważ funkcjonuje tu często jako paragon tzw. rachunek lub paragon kelnerski.
Biorąc paragon wspieramy uczciwą konkurencję - mamy pewność, że sprzedawca stosuje zasady uczciwej konkurencji, zyskujemy również pewność, że nie zostaliśmy oszukani, ponieważ wiemy dokładnie za co i ile płacimy.