Gminny Zespół Usług Wspólnych

Treść


Gminny Zespół Usług Wspólnych u Suszcu

Dane kontaktowe:

adres: ul. Wyzwolenia 2, 43-267 Suszec

tel.: 212-44-36

tel./fax: 212-42-77

e-mail: gzuw@gzuw.suszec.pl

Adres skrzynki podawczej:  /GZOiSSuszec/SkrytkaESP


 
O instytucji:

Przedmiotem  działania Zespołu, jako jednostki obsługującej,  jest świadczenie usług z zakresu wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej na rzecz następujących jednostek organizacyjnych Gminy Suszec:

  1. Zespół Szkolno – Przedszkolny w Radostowicach,  ul. Dworcowa 56, 43-262 Radostowice,
  2. Zespół Szkolno – Przedszkolny w Rudziczce, ul. Woszczycka  20, 43-267 Rudziczka,
  3. Zespół Szkolno – Przedszkolny w Kryrach, ul. Nierad 86, 43-265 Kryry,
  4. Zespół Szkolno – Przedszkolny w Mizerowie, ul Nadrzeczna 31, 43-265 Mizerów,
  5. Szkoła Podstawowa w Suszcu,  ul. Szkolna 130, 43-267 Suszec,
  6. Szkoła Podstawowa w Kobielicach,  ul. Topolowa 42, 43-262 Kobielice,
  7. Przedszkole Publiczne w Suszcu,  ul. Szkolna 86, 43-267 Suszec,
  8. ​Gminny Ośrodek Sportu w Suszcu, ul, Szkolna 130A, 43-267 Suszec.

 

Zakres obowiązków Zespołu w stosunku do jednostek obsługiwanych:

1.  Rachunkowość i sprawozdawczość, zgodnie z przepisami o rachunkowości i  ustawy o finansach publicznych. 

2.   Prowadzenie obsługi finansowo – księgowej:

  • prowadzi obsługę rachunków bankowych,
  • głasza i wyrejestrowuje z ZUS pracowników jednostek obsługiwanych i Zespołu,
  • sporządza listy wynagrodzeń i innych świadczeń ze stosunku pracy i wykonuje dyspozycje   ich wypłat,
  • nalicza i wykonuje dyspozycje  należnych  świadczeń  na rzecz ZUS i urzędu skarbowego,
  • ewidencjonuje dane o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
  • przygotowuje dane  rozliczenia finansowego  projektów realizowanych przez jednostki obsługiwane ze środków zewnętrznych,
  • prowadzi obsługę finansowo-księgową zakładowego funduszu świadczeń socjalnych jednostek wymienionych w § 5,
  • przygotowuje  dane do sprawozdania z wysokości osiągniętych średnich wynagrodzeń nauczycieli, o których mowa w art. 30a ustawy Karta Nauczyciela.

3. W zakresie  administracyjno-organizacyjnym:

  • prowadzi obsługę spraw płacowych i kadrowych dyrektorów jednostek obsługiwanych;
  • przygotowuje dane do sporządzenia  arkuszy organizacyjnych  szkół oraz sporządza informacje  i analizy dotyczące arkuszy organizacyjnych  dla organów gminy;
  • prowadzi lokalną bazę danych oświatowych SIO, zgodnie z ustawą o systemie informacji oświatowej;
  • przygotowuje dane do bieżącej    analizy  wykonania planów finansowych;
  • organizuje   obsługę prawną na rzecz jednostek obsługiwanych;
  • sporządza materiały i dane dla projektów aktów prawnych dotyczących jednostek obsługiwanych i Zespołu;
  • przygotowuje i opracowuje dane  do sprawozdań i analiz dotyczących  jednostek obsługiwanych i Zespołu;
  • prowadzi obsługę finansowo – księgową zadań statutowych jednostek obsługiwanych i świadczeń na rzecz uczniów będących zadaniami dyrektorów jednostek obsługiwanych;
  • zbiera i opracowuje dane dla rozliczania podatku VAT obsługiwanych jednostek.

 

Zadania wynikające z upoważnień Wójta Gminy Suszec:
  • Przygotowywanie materiałów merytorycznych dla Wójta Gminy związanych z awansem zawodowym nauczycieli oraz organizacją egzaminów na stopień nauczyciela mianowanego.
  • Przygotowywanie  konkursów na stanowiska dyrektorów jednostek oświatowych, zgodnie z  przepisami  prawa  oświatowego.
  • Przygotowywanie dokumentacji związanej z powierzeniem i odwołaniem ze stanowiska dyrektora szkoły lub przedszkola.
  • Przygotowywanie dokumentacji związanej z oceną pracy dyrektorów szkół i  przedszkoli.
  • Przygotowywanie wniosków  i decyzji o nagrody Wójta dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
  • Przygotowywanie projektów dokumentów  oraz przechowywanie dokumentacji  związanej z kontrolą obowiązku szkolnego i obowiązku nauki.
  • Przygotowywanie projektów zaświadczeń o wpisie do ewidencji niepublicznych szkół i przedszkoli na terenie Gminy Suszec oraz przechowywanie dokumentacji.
  • Przygotowywanie projektów  pism  i  korespondencji  w sprawach  oświaty przekazanych do załatwienia w formie polecenia służbowego.
  • Przygotowywanie  dokumentacji i rozliczeń w zakresie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników, zgodnie z ustawą o systemie oświaty.
  • Przygotowywanie dokumentacji i rozliczeń w zakresie otrzymanych dotacji celowych  na zadania oświatowe oraz  na  realizację oświatowych  programów rządowych a także innych instytucji i organizacji pozarządowych.
  • Przygotowywanie  dokumentacji i dokonywanie rozliczeń udzielanych przez Gminę Suszec dotacji celowych na zadania oświatowe w ramach porozumień i umów  zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego.
  • Przygotowywanie  i rozliczania  dotacji  udzielanych  przez Gminę Suszec dla niepublicznych szkół i przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego oraz kontrola prawidłowości ich pobrania  i wykorzystania.
  • Przygotowywanie   rozliczania zwrotu kosztów wychowania przedszkolnego dziecka uczęszczającego do publicznego przedszkola prowadzonego przez inne gminy a będącego mieszkańcem gminy Suszec.
  • Przygotowywanie  rozliczania zwrotu kosztów wychowania przedszkolnego dziecka uczęszczającego do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Suszec a będącego mieszkańcem innych gmin.

 
Organizacja i zarządzanie
  • Działalnością Zespołu kieruje Dyrektor, działając jednoosobowo na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta Gminy Suszec. Dyrektor reprezentuje Zespół na zewnątrz.
  • Szczegółową organizację wewnętrzną Zespołu określa regulamin organizacyjny nadany przez Dyrektora Zespołu.
  • Zespół prowadzi gospodarkę finansową na zasadach  obowiązujących w samorządowych jednostkach budżetowych.
  • Podstawę gospodarki finansowej  Zespołu stanowi plan finansowy.