archiwum

RSS

Sprzedaż drewna pozyskanego z lasu położonego w Suszcu w oddziale 1-d na działce nr 2373/77

Na podstawie art. 701 KC Gmina Suszec ogłasza III przetarg na „Sprzedaż drewna pozyskanego z lasu  położonego w Suszcu w oddziale 1-d, na działce nr 2373/77”. Dokumenty w załączeniu.

Doradcy Podatkowi Niepełnosprawnym

Rusza kolejna edycja akcji informacyjnej Do 28 kwietnia we wtorki i czwartki w godzinach od 9.00 do 15.00 Doradcy Podatkowi ze Śląskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych będą prowadzili bezpłatne konsultacje z zakresu ulg i uprawnień podatkowych przysługujących osobom niepełnosprawnym i ich rodzinom. Eksperci będą dyżurować pod numerem telefonu 513 152 218. Osoby niepełnosprawne mogą uzyskać informacje o przysługujących im ulgach i uprawnieniach podatkowych. Na życzenie osoby niepełnosprawnej doradca będzie oddzwaniał na własny koszt. „Doradcy Podatkowi Niepełnosprawnym” to jedenasta tego typu wspólna akcja Departamentu Zdrowia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego oraz Krajowej Izby Doradców Podatkowych - oddział śląski. Wydarzenie zostało objęte patronatem Marszałka Województwa Śląskiego Jakuba Chełstowskiego. Osoby niepełnosprawne pytają m.in. o możliwość używania samochodu do celów rehabilitacji, korzystanie z pomocy przewodników (dla osób niewidomych, czy niesprawnych ruchowo), zakup leków, czy wydatki na adaptację mieszkania.

Świadczenie chorobowe dla osób objętych obowiązkową kwarantanną, po przekroczeniu granicy

Osoby objęte obowiązkową kwarantanną, po przekroczeniu granicy, mogą ubiegać się o świadczenia chorobowe. Aby je uzyskać należy złożyć specjalne oświadczenie - w terminie trzech dni roboczych od dnia zakończenia kwarantanny. Osoba, która przekracza granicę państwową, ma obowiązek odbycia obowiązkowej kwarantanny, która trwa 14 dni. Zgodnie z najnowszym rozporządzeniem Ministerstwa Zdrowia taka osoba może ubiegać się o świadczenia z tytułu choroby: wynagrodzenie za czas choroby lub zasiłek chorobowy. - Świadczenie chorobowe przysługuje osobie, która jest objęta ubezpieczeniem chorobowym. Należy pamiętać, że ubezpieczenie to jest obowiązkowe dla osób pracujących na umowę o pracę. Natomiast dla zleceniobiorców lub osób prowadzących działalność gospodarczą jest ono dobrowolne - tłumaczy Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego. Oświadczenie do pracodawcy lub ZUS Aby uzyskać świadczenie z tytułu choroby osoba objęta kwarantanną musi złożyć specjalne oświadczenie o odbywaniu obowiązkowej kwarantanny w terminie 3 dni roboczych od dnia zakończenia kwarantanny. Wzór oświadczenia jest dostępny na stronie www.zus.pl. Takie oświadczenie pracownik lub zleceniobiorca składa do swojego płatnika składek, czyli np. pracodawcy, zleceniodawcy. - Osoby prowadzące działalność pozarolniczą i osoby z nimi współpracujące składają oświadczenie w ZUS. Oświadczenie może być przekazane elektronicznie – za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych. Na naszej stronie internetowej jest instrukcja jak to zrobić - tłumaczy rzeczniczka. Ważne terminy i dokumenty Jeśli zasiłek chorobowy wypłaca ZUS, płatnik składek, jak najszybciej (nie później niż w terminie 7 dni) przekazuje oświadczenie ubezpieczonego do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Może to zrobić za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. W takim przypadku dołącza też skan lub zdjęcie oświadczenia potwierdzonego za zgodność z oryginałem do zaświadczenie Z-3/Z-3a. Osoby prowadzące działalność gospodarczą i z nimi współpracujące składają oświadczenie w ZUS. - Również zachęcamy do przekazania go elektronicznie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznej. Można je złożyć przy wykorzystaniu wniosku ZAS-53, czyli Wniosku o zasiłek chorobowy. W tym przypadku również należy dołączyć skan lub zdjęcie podpisanego oświadczenia - dodaje Beata Kopczyńska Weryfikacja oświadczeń Zarówno zakład pracy, który wypłaca świadczenie, jak i Zakład Ubezpieczeń Społecznych, może wystąpić do właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej w celu weryfikacji danych zawartych w oświadczeniu. Należy pamiętać, że jeśli państwowy inspektor sanitarny zdecyduje o skróceniu lub zwolnieniu osoby, która odbywa kwarantannę z obowiązku jej odbywania, osoba ta powinna o tym poinformować wypłacającego świadczenie chorobowe (np. pracodawcę, zleceniodawcę albo ZUS). - Osoby, które powracają z zagranicy i są objęte obowiązkową kwarantanną nabywają prawo do świadczenia chorobowego na ogólnych zasadach. To oznacza, że w tej sytuacji zleceniobiorcy oraz przedsiębiorcy muszą mieć opłaconą składkę chorobową, która jest dobrowolna - podkreśla rzeczniczka.

SZCZEGÓLNE ZASADY FUNKCJONOWANIA PRACY PUNKTÓW NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ I NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO NA TERENIE POWIATU PSZCZYŃSKIEGO

Na podstawie zarządzenia nr 17/2020  Starosty Pszczyńskiego z dnia 23 marca 2020 roku w związku z sytuacją epidemiologiczną, od dnia 24 marca 2020 roku do odwołania, wprowadza się szczególne zasady funkcjonowania punktów nieodpłatnych porad prawnych i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Porady prawne i obywatelskie będą się odbywać za pomocą środków porozumiewania się na odległość – w tym przypadku rozmowy telefonicznej z innych miejsc niż lokal, w którym znajduje się punkt nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.   SZCZEGÓLNE ZASADY FUNKCJONOWANIA  PRACY  PUNKTÓW  NIEODPŁATNEJ POMOCY  PRAWNEJ  I NIEODPŁATNEGO  PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO  NA TERENIE  POWIATU PSZCZYŃSKIEGO   Bez zmian pozostaje telefoniczne umawianie terminów wizyt. Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się wg kolejności zgłoszeń, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu wizyty. Zgłoszeń dokonuje się telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu pod numerem telefonu: 32/44-92-378.   1.   Osoba uprawniona przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej, składa za pośrednictwem e-mail kompletnie wypełniony wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pomocą środków porozumiewania się na odległość - w tym przypadku za pośrednictwem rozmowy telefonicznej, zawierający oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Wniosek – „zgłoszenie porady na odległość” do pobrania na stronie internetowej Powiatu Pszczyńskiego w zakładce „Punkty nieodpłatnych porad prawnych w powiecie pszczyńskim”.   Skan lub zdjęcie podpisanego wniosku wraz z oświadczeniem należy przesłać do Starostwa Powiatowego w Pszczynie droga elektroniczną na adres niepelnosprawni@powiat.pszczyna.pl a następnie oczekiwać na wyznaczenie terminu porady.   2.   W wyjątkowej sytuacji uzasadnionej brakiem dostępu do Internetu, osoba potrzebująca nieodpłatnej pomocy prawnej lub porady obywatelskiej, może złożyć wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z oświadczeniem - ustnie przez telefon numer 32/44-92-378 - uprawnionemu pracownikowi Referatu ds. Obsługi Osób Niepełnosprawnych. 3.   Po złożeniu wniosku mailowo bądź w formie ustnej przez telefon, pracownik Referatu ds. Obsługi Osób Niepełnosprawnych umawia osobę uprawnioną na nieodpłatną poradę prawną, przekazując dane kontaktowe tj. numer telefonu adwokatowi, radcy prawnemu lub doradcy obywatelskiemu pełniącemu dyżur telefoniczny. 4.   Adwokat, radca prawny lub doradca obywatelski po otrzymaniu numeru telefonu będzie kontaktował się z wnioskodawcą telefonicznie z numeru zastrzeżonego. Praca Punktów NPP zostanie wznowiona na dotychczasowych zasadach z chwilą ustania zagrożenia związanego z COVID-19. Wniosek o zgłoszenie porady na odległość - link

Komunikat dla Klientów Polskiej Spółki Gazownictwa

Szanowni Państwo; Należąca do Grupy Kapitałowej PGNiG Polska Spółka Gazownictwa – Narodowy Operator Systemu Dystrybucji Gazu Ziemnego dokłada wszelkich starań, by w związku z epidemią koronawirusa dostawy gazu do ponad 7 milionów odbiorców w całym kraju nie były zagrożone i odbywały się w sposób ciągły i bezpieczny. Zarząd Polskiej Spółki Gazownictwa podejmuje niezbędne działania, mające na celu zapewnienie ponad 11 tysiącom pracowników PSG bezpieczeństwa, przy jednoczesnym zachowaniu ciągłości działalności spółki. Bezpieczeństwo pracowników jest gwarancją zachowania stabilności dostaw gazu do naszych odbiorców, dlatego spółka ograniczyła funkcjonowanie Miejsc Obsługi Klienta i wstęp do budynków Gazowni i placówek gazowniczych.   Miejsca Obsługi Klienta zlokalizowane w Gazowniach, podlegające Oddziałowi Zakładowi Gazowniczemu w Zabrzu pracują w następujący sposób:   MOK w siedzibie Oddziału Zakładu Gazowniczego w Zabrzu (ul. Szczęść Boże 11) Gazownia w Będzinie Gazownia w Bielsku-Białej Gazownia w Bytomiu Gazownia w Cieszynie Gazownia w Częstochowie Gazownia w Gliwicach Gazownia w Jaworznie Gazownia w Jastrzębiu-Zdroju Gazownia w Katowicach Gazownia w Pszczynie Gazownia w Rudzie Śląskiej Gazownia w Rybniku Gazownia w Skoczowie Gazownia w Sosnowcu Gazownia w Świętochłowicach Gazownia w Tarnowskich Górach Gazownia w Tychach Gazownia w Zawierciu Gazownia w Żywcu   nie będą przyjmować bezpośrednio interesantów, jednak zapewniły klientom możliwość składania dokumentów w specjalnych skrzynkach podawczych umieszczonych przed lokalem. Zachęcamy również klientów do kontaktu telefonicznego (tel. 32 398 50 00) lub też poprzez naszą stronę internetową (www.psgaz.pl).   PSG zapewniła ciągłość dyżurów we wszystkich kluczowych jednostkach, m.in. w Centralnej Dyspozycja Gazu i Pogotowiu Gazowym. Specjalnie powołany zespół na bieżąco monitoruje i wdraża kolejne procedury w celu zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego Polski.   Polska Spółka Gazownictwa jest największym w Europie operatorem systemu dystrybucyjnego gazu. Każdego roku dostarcza mieszkańcom Polski niemal 12 miliardów metrów sześciennych gazu ziemnego.   Dziękujemy za wyrozumiałość i przepraszamy za utrudnienia.

Urząd Gminy Suszec w dniu 23.03.2020 r. czynny do godz. 15:30

Urząd Gminy Suszec w dniu 23.03.2020 r. będzie czynny do godz. 15:30.

strony 1 2 3 4 5 6 7